В Україні розпочинає роботу Єдина державна електронна система дозвільних документів («єДозвіл»). Уже 18 вересня підприємцям стане доступна перша електронна послуга.
Про це повідомляє пресслужба Мінекономіки.
Зазначається, що проєкт фінансує Європейський Союз у межах проєкту EU4DigitalUA, що впроваджується FIIAPP.
«Ми запускаємо систему«єДозвіл». Уже післязавтра підприємцям на порталі «Дія» стане доступна послуга з реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Ця послуга є частиною комплексної послуги «е-Підприємець». Раніше декларація реєструвалася територіальним центром Держпраці за п’ять днів. Відтепер бізнес зможе подати декларацію зручно та швидко в один клік, а система «єДозвіл» автоматично перевірить і зареєструє її», – зазначила міністерка економіки Юлія Свириденко.
За даними міністерства, така електронна послуга потрібна підприємствам, які мають на виробництві важкі машини та механізми. Торік документ подали понад 13,2 тис. підприємців, у січні – липні 2024 року – майже 8000. Раніше документ могли повернути, якщо не вистачало певної інформації. У такому разі бізнесу доводилося проходити увесь процес наново, витрачаючи час.
Відтепер завдяки «єДозволу» процес подання декларацій стане автоматизованим. Система простежить за повнотою інформації та вкаже, якщо якесь із полів не заповнено. За умови заповнення всіх полів повернень не буде взагалі. Так, якщо вдалося відправити декларацію через «Дію», тоді система її автоматично прийме.
Крім того, уряд працює над розширенням переліку послуг, які бізнес зможе отримати через «єДозвіл». На засіданні 13 вересня Кабмін додав до цього переліку висновок Мінекономіки, який дає право подовжити граничний строк розрахунків за експортно-імпортними операціями.
«Ми розширили перелік послуг, які будуть у функціоналі «єДозволу». Хочемо, аби підприємці могли отримати й висновок, який дає право подовжити граничний строк розрахунків за операціями з експорту та імпорту. До сьогодні висновок видавався в паперовій формі. Незабаром подача документів займатиме до години часу замість кількох днів», – уточнила Свириденко.
Як повідомляється, ця послуга запрацює у жовтні й теж буде доступною в «Дії».
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що в «Дію» додали нові електронні документи. У застосунку можна побачити свідоцтва про шлюб і його розірвання, народження, а також про зміну імені.