Польська франчайзингова мережа магазинів біля дому Żabka оголосила про плани провести первинне публічне розміщення акцій (IPO) на Варшавській фондовій біржі (GPW), не випускаючи нових акцій. Компанія підкреслила, що цей крок є результатом багаторічного стабільного зростання, успіху її франчайзі та відданої роботи співробітників.
Про це пише Bloomberg.
«Ми переконані, що вихід на біржу буде вигідним для всіх сторін: акціонерів, працівників і самої компанії, забезпечуючи нові можливості для розвитку», – зазначив генеральний директор Żabka Group Томаш Суханьський.
Очікується, що IPO допоможе підвищити ліквідність для нинішніх і майбутніх акціонерів, а також покращить впізнаваність бренду. Компанія не уточнила, скільки коштів планується залучити, однак раніше агентство Bloomberg прогнозувало, що Żabka може залучити від $1 до $1,5 млрд, що зробить це IPO найбільшим на GPW з 2020 року.
Основний акціонер компанії, CVC Capital Partners, залишиться акціонером після розміщення акцій.
Żabka продемонструвала значне фінансове зростання у 2023 році: товарообіг зріс на 23% до PLN22,7 млрд, виручка на 24% до PLN19,8 млрд, а скоригована EBITDA – на 17% до PLN2,8 млрд. Компанія планує відкрити ще 4,5 тис. магазинів у Польщі до 2028 року, довівши загальну кількість торгових точок до 14,5 тис., а також продовжувати розширюватися в Румунії.
Żabka також відзначає зростання кількості українських франчайзі, яка станом на серпень 2024 року досягла 500 підприємців.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що більш як 500 українців стали власниками магазинів Żabka у Польщі, підписавши договір франшизи. Більшість із них – жінки.