Комунальне підприємство «Київський метрополітен» невиправдано переплатило близько 160 млн грн за послугу транспортування вагонів, отриманих як дар від європейських партнерів, за реальної ринкової вартості такого перевезення – 30 млн грн.
Це встановили фахівці Державної аудиторської служби під час проведення аудиту фінансової діяльності КП «Київський метрополітен».
Зазначається, що середньоринкова вартість транспортно-експедиторських послуг з організації міжнародного перевезення одного вагону метро з Варшави до Києва становить 0,5 млн грн. Натомість КП «Київський метрополітен» за кожен доставлений вагон заплатило 3,15 млн грн.
Згідно з бухгалтерськими даними, за транспортування всіх 60 вагонів, які прибули з Польщі, була повністю сплачена сума у 189,34 млн грн. Однак, за результатами аналізу відкритих джерел інформації (включно з вебсайтами кількох операторів ринку перевезень), розрахункова вартість цих послуг могла становити лише близько 30 млн грн.
Отже, з бюджету столиці було витрачено в 6,3 раза більше коштів, ніж необхідно.
Як уточнили в Держаудиті, підприємство-переможець, яке доставило вагони в Київ, очевидно дебютувало у сфері транспортно-експедиторських послуг. За даними ДАСУ, впродовж 2022–2023 років воно більше нікому з учасників ринку не надавало вказаних послуг. Перевезення вагонів із Польщі до Києва за договорами з КП «Київський метрополітен» було його єдиним таким досвідом.
«Втім провести зустрічну звірку аудиторам не вдалося – їх не допустили на підприємство. Через що Держаудитслужба скерувала до Національної поліції відповідний лист про сприяння», – йдеться в повідомленні.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що метро на Виноградар обійдеться бюджету у 2,5 раза дорожче через «бізнес-схеми» АТ «Київметробуд». За результатами перерахунку показників вартості робіт кошторис за 6 останніх років (з 2018 до 2024-го) збільшився на 8 млрд грн: з 5,9 млрд майже до 14 млрд грн.