Україна та Словаччина поглиблять співпрацю у сфері енергетики та інфраструктури – Мінекономіки

Зокрема, сторони обговорили реконструкцію міждержавного електричного інтерконектора «Мукачево – Вельке Капушани»

Фото: Мінекономіки

Урядові делегації України та Словаччини 7 жовтні зустрілись в Ужгороді у рамках другого раунду міжурядових консультацій. Сторони обговорили реалізацію спільних інфраструктурних та енергетичних проєктів, а також поглиблення економічної співпраці.

Про це повідомила пресслужба міністерства економіки України.

«Досягнуто прогресу в проєкті інтерконектора “Мукачево–Вельке Капушани”. Український та словацький системні оператори домовилися про терміни завершення першого етапу будівельних робіт. Обидві сторони планують закінчити у 2026 році. Цей проєкт має стратегічне значення для енергетичної безпеки України, нашої енергонезалежності, а також інтеграції в енергетичний ринок ЄС. Зараз Словаччина – друга країна за обсягами аварійної та комерційної передачі електроенергії в Україну. Вдячні за підтримку нашої енергетичної стійкості», – зазначила міністерка економіки Юлія Свириденко.

Зазначається, що сторони також обговорили подальшу співпрацю у сфері розширення залізничного сполучення. Очікується, що у середині грудня 2024 року вдасться запустити потяг «Київ-Кошице» через Чоп з потенційним продовженням до Братислави.

«Розвиваємо залізничне сполучення зі Словаччиною. Наприкінці цього року плануємо запустити сполучення Києва із основними словацькими містами – Братиславою та Кошице. Зручну стиковку забезпечимо в Чопі. Продовжуємо нарощувати транзитний потенціал цього залізничного вузла. Паралельно з цим вже працюємо над будівництвом вузької колії з Чопа до Ужгорода. Це дозволить продовжити пасажирське сполучення “Братислава – Чоп” до обласного центра. У графіку руху 2025-2026 років плануємо реалізувати й цю можливість», – зазначив міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.

Наголошується, що делегації домовилися про розбудову і вдосконалення пунктів пропуску. Зокрема, йдеться про частково модернізований прикордонний ПП «Ужгород – Вишнє Нємецьке».

Уточнюється, що там вже встановили нове обладнання, розширили смуги руху транспорту. Завдяки цьому щодобова пропускна здатність пункту пропуску зросла на 1000 автомобілів. У Мінекономіки додали, що планується розширити цей пункт пропуску для використання пішоходами, а також продовжити його модернізацію.

«Серед нових домовленостей – відкриття для пасажирського сполучення залізничного пункту пропуску “Павлове – Матіовце”. Наразі він працює як вантажний. Домовились внести зміни до відповідної Угоди та почати роботу в цьому напрямку також. Це дасть змогу згодом сполучити Ужгород із Кошице та Братиславою ще й цим коротшим маршрутом. Розвиток залізничного сполучення з країнами Європи – це про комфорт та зручність для тих, хто перетинає кордон, українців що повертаються додому та їдуть у справах до Європейського Союзу», – наголосив Кулеба.

У пресслужбі додали, що урядовці порушили також питання потенційного розширення пропускної спроможності пункту «Малий Березний – Убля», аби дозволити переміщення транспорту тоннажністю 5 тонн. Це може розвантажити пункт «Ужгород-Вишнє Німецьке», який зараз один приймає вантажні автомобілі.

Як йдеться у повідомленні, сторони обговорили фіналізацію угоди про спільний митний та прикордонний контроль. Разом з тим, наразі текст перебуває на розгляді у словацької сторони. Очікується, що найближчим часом Словаччина направить його для коментарів Єврокомісії.

Окрім того, міністри обговорили подальше поглиблення співпраці в контексті вступу України до ЄС та поглиблення інвестиційного співробітництва. Українська сторона ознайомила партнерів із Єдиним проєктним портфелем публічних інвестицій, що містить 750 проєктів, з яких понад 100 у сферах охорони здоров'я, освіти, транспорту та енергетики.

«Для нас важливо налагоджувати також прямі контакти українського та словацького бізнесу, аби вони могли спільно подаватися на фінансування від наших партнерів для втілення проєктів із відбудови. Це не просто можливість відновити зруйноване, втілити нові проєкти, але й можливість підтримати економіку України через створення в Україні нових робочих місць», – підсумувала Свириденко.

За її словами, для напрацювання конкретних кроків сторони обговорили проведення спільного бізнес-форуму. Ключовою темою стане залучення Словаччини до реалізації проєктів відновлення України.


Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що прем'єр-міністр Словаччини хоче «відновити відносини» з росією після закінчення війни. Фіцо вважає, що Євросоюзу потрібна росія, а росії потрібен Євросоюз.

Тим часом ЄС може заблокувати кошти для Словаччини за відступ від демократії. Близько 80% усіх державних інвестицій у Словаччині фінансуються коштом фондів ЄС.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS