Майже третина російських суден із чорного списку повернулися до активної роботи.
Про це повідомляє Bloomberg.
Використання москвою санкціонованих танкерів, які залучені до торгівлі російською нафтою, зростає. Зокрема, щонайменше 21 з 72 танкерів, на які накладено санкції з боку Управління контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США, Казначейства Великої Британії або Європейського Союзу в 2023 році, вже здійснили 24 вантажі російської нафти.
Поєднання зростаючої довіри з боку покупців та, зокрема, відсутність побоювань щодо заходів, запроваджених Лондоном, ймовірно, допомогло Москві та її партнерам знайти шляхи обходу санкцій.
Темпи повернення танкерів до експлуатації продовжують зростати: принаймні сім танкерів прийняли вантажі протягом перших десяти днів жовтня, що є покращенням порівняно з шістьма танкерами в серпні та вересні, і лише п’ятьма до того.
Спочатку танкери з чорного списку не виконували жодних перевезень. Жодне з підсанкційних суден не доставило жодного вантажу російської чи іншої нафти до квітня, через шість місяців після перших санкційних заяв. Однак, після успішної доставки перших вантажів використання санкційних танкерів різко зросло.
Згідно з інформацією, дві третини всіх суден, які перебували під санкціями Великої Британії, знову почали працювати. Водночас лише шість вантажів були перевезені на чотирьох із 39 танкерів, які були внесені до чорного списку Вашингтона.
Крім того, з моменту введення санкцій 50 суден змінили свої назви, багато з них також змінили прапор.
Більшість вантажів сирої нафти спрямовувалися до китайських портів, але близько третини з них опинилися в Індії, що свідчить про те, що попереднє небажання цієї країни співпрацювати з підсанкційними суб'єктами залишилося в минулому.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що план Саудівської Аравії збільшити видобуток сирої нафти може серйозно знизити доходи росії від викопного палива, необхідного для її війни проти України.