Військово-повітряні сили Індії мають, як виявилося, аж 262 літаки Су-30МКИ російського виробництва, для обслуговування яких потрібна зокрема електроніка виробництва французької оборонної компанії Thales.
Цю електроніку індійська сторона купує за посередництва компаній в Казахстані.
Однак фактично це може бути “лазівкою”, за допомогою якою росія досі має можливість отримувати електроніку від Thales для своїх власних літаків Су-30МКИ.
Джерело. Про це пише Defence Express.
Як повідомляється, після розслідування про цю схему від розвідувальної спільноти InformNapalm Франція офіційно звернулась до Індії з проханням зробити суворішим експортний контроль за елементами електроніки, наголошуючи на тому, що “ці вкрай важливі елементи можуть бути поставлені в росію в обхід міжнародних санкцій”.
В цьому розслідуванні йшлось про те, що казахська компанія ARC Group залучена до ланцюжка обслуговування російських Су-30СМ із використанням електроніки Thales, що є прямим порушенням санкційних заборон.
Як уточнюють автори видання, на індійських літаках Су-30МКИ електроніка від Thales використовується зокрема у багатофункціональних дисплеях, навігаційних системах та індикаторах на лобовому склі (HUD), і ці всі компоненти є критично важливими для експлуатаційної ефективності літака.
Наголошується, що Індія уже встигла накопичити значний досвід обслуговування цих самих Су-30МКИ, зокрема по електроніці виробництва Thales, в тому числі «з прицілом» на експортні ринки.
Раніше Defense Express писав про те, що Індія викинула росію з програми модернізації Су-30, як для себе, так і на експорт, однак це може бути просто прикриттям на постачання західних деталей в обхід санкцій.