Близько 40% українських підприємців планують вихід на закордонні ринки, а кожен п'ятий впроваджує штучний інтелект – дослідження

Згідно з дослідженням Mastercard, український МСБ активно впроваджує цифрові рішення та розширює експорт

Українські підприємці продовжують розвивати свій бізнес, долаючи виклики війни. Кожен шостий підприємець відкрив свою справу після початку повномасштабної війни, причому 66% із них не мали попереднього бізнес-досвіду.

Про це Mind стало відомо з даних дослідження Mastercard SME Index 2024.

Зазначається, що станом на сьогодні 75% підприємців використовують цифрові канали для продажів і комунікації, а 56% або вже експортують, або планують вихід на міжнародні ринки.

Одним із головних трендів є зростання безготівкових розрахунків: 9 із 10 підприємств приймають такі платежі, причому 17% запровадили цю можливість лише за останні два роки. Для 80% підприємців безготівкові платежі приносять понад половину доходу, що на 8% більше, ніж торік.

Диджиталізація бізнесу також продовжує набирати обертів. Три чверті підприємців активно використовують цифрові платформи для просування товарів і послуг, а 21% вже інтегрував штучний інтелект у свою діяльність. Найчастіше ШІ застосовується для маркетингу, перекладу та комунікації з клієнтами.

Експорт залишається ключовим інструментом масштабування для українських МСБ: 16% уже продають за кордон, а ще 40% планують вихід на міжнародні ринки. Основними напрямками експорту є Польща, Німеччина, США, Литва та Італія.

Бекграунд. Раніше Mind опублікував дані про топ-30 ІТ-компаній України.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS