Найбільша російська авіакомпанія «Аерофлот» планує придбати п'ять вантажних Boeing 737-800BCF для розбирання їх на запчастини, повідомляє «Коммерсант». Їх компанія купить у групи компаній «Волга-Днепр» – одного з найбільших вантажних перевізників у рф.
Мова йде про борти середнього віку 20-22 роки.
Очікується, що літаки будуть передані дочірній лоукост-компанії «Аерофлоту» – «Побєда», але перетворення їх з вантажних на пасажирські через санкції Заходу буде «невиправдано дорогим», за словами джерел «Коммерсанта».
Замість цього повідомляється, що «Аерофлот» має намір зняти з літаків двигуни, шасі, авіоніку та інші важливі компоненти.
Заслужений пілот рф та член комісії при президентові рф з розвитку авіації Юрій Ситник заявив MSK1.ru, що ця угода є цілком актуальною для нинішніх реалій.
«Ну, а де взяти запчастини? Ось компанія має там 15–30 літаків. У них зношується ресурс двигуна, зношується вузол шасі тощо. Ні за внутрішніми нашими документами, ні за міжнародними правилами не можна допускати такий борт до польотів. А «Волга-Днепр» не здійснює вже таку кількість перевезень, яка була, коли не працювали санкції», – пояснив експерт.
Західні санкції, запроваджені після повномасштабного вторгнення росії в Україну, сильно вплинули на російську авіаційну промисловість.
Багатьом авіакомпаніям важко підтримувати роботу без доступу до запчастин і підтримки західних виробників.
Бекграунд. Близько 30 російським авіакомпаніям, на які припадає 26% внутрішніх пасажирських перевезень, у 2025 році загрожує банкрутство, повідомили 13 листопада «Известия».