Азербайджанський літак збили так само, як Boeing МАУ в Ірані – Defence Express

Військовий портал вважає, що до Казахстана літак долетів «дивом»

Скриншот з відео

Пасажирський літак Embraer 190 авіакомпанії AZAL, що розбився під казахстанським Актау, вочевидь був підбитий російським ЗРГК «Панцирь», який працював в автоматичному режимі.

Про це пише Defence Express.

«Одразу після появи перших фото та відео з місця катастрофи стало зрозуміло, що офіційна версія про те, що літак впав через зграю птахів – нісенітниця», – йдеться в матеріалі.

Його автори зазначають, що «дуже характерні сліди від уламків зенітної ракети на хвостовому оперенні просто не залишають простору для фантазії».

«Відомо, що під час відбиття атаки українських далекобійних дронів по Грозному був задіяний ЗРГК «Панцирь». Але для будь-якого оператора засобу ППО відмітка на радарі між дроном, легкомоторним літаком і пасажирським лайнером із розмахом крила під 30 метрів, до яких додаються абсолютно різні параметри швидкості та висоти – цілком зрозуміла. Але не для російських військових», – пише Defence Express.

Автори звертають увагу на «аналоговнєтне російське нововведення – повністю автоматичний режим» у ЗРГК «Панцирь».

«Самі рашисти вихвалялися цим у 2020 році та говорили, що «Панцирь-С» отримав «ознаки штучного інтелекту» і зможе збивати цілі без участі людини. У рф вихвалялись, що людина не встигає збивати цілі так само, як це робить те, що вони називають «штучним інтелектом», а на справді є доволі простим алгоритмом – збити все що в зоні досяжності без селекції цілей», – пояснює видання.

Автори матеріалу наголошують, що аналогічний автоматичний режим роботи також є у російському ЗРК «Тор».

«Саме із цього комплексу, який очевидно перебував у цьому режимі, було збито Boeing-737 української авіакомпанії МАУ рейсу PS752 під Тегераном 8 січня 2020 року», – вважає Defence Express.

Видання описало власну версію подій, які призвели до авіакатастрофи з азербайджанським літаком.

«У районі Грозного Embraer 190 був обстріляний із ЗРКГ «Панцирь». При цьому оператор комплексу, який перевів його у цей режим отримав команду від свого командування, і на всіх ланках було відомо про наявність у повітряному просторі цивільного літака. Тобто російські військові фактично свідомо дали дозвіл на обстріл пасажирського лайнера. І о 9:35 за місцевим часом азербайджанський Embraer 190 подав сигнал лиха. З огляду на наявну інформацію внаслідок влучання в літака була пошкоджена система управління, і він був лише частково керованим», – йдеться в матеріалі.

Його автори припускають, що літак був змушений летіти через Каспійське море до Казахстану через те, що «була спроба з боку рф розв'язати питання з літаком – дочекатися, поки він впаде».

«Саме тому йому не дозволили сісти в самому Грозному, ані в будь-якому іншому аеропорті поряд. Екіпажу вдалося протримати понівечений літак у повітрі понад 400 км і дотягнути до Актобе, де пілоти спробували врятувати пасажирів. Після російського обстрілу літак адекватно не керувався, і те, що 32 пасажири з 67, що перебували на борту, вижили, – щось між чудом та майстерністю пілотів, які загинули», – пише Defence Express.

Бекграунд. Раніше Mind повідомляв,  що 26 грудня поблизу Актау в Казахстані розбився пасажирський літак Embraer 190AR азербайджанської авіакомпанії, який прямував з Баку до Грозного. Внаслідок авіакатастрофи є загиблі і постраждалі. Перед падінням пасажири чули вибух, а після цього на хвості літака було видно отвори, характерні для ураження ППО.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS