Китай розглядає модернізацію залізничної мережі Туреччини, яку європейські відправники вантажу можуть розглядати як спосіб обійти росію в умовах війни з Україною.
Інвестиції можуть скласти близько $60 млрд, розповів South China Morning Post (SCMP) турецький чиновник Бурак Дагліоглу, президент Invest in Turkiye, який займається питаннями інвестицій.
Китай сподівається використати турецьку залізницю для збільшення поставок вантажів до Європи та з неї, каже Джаянт Менон, старший науковий співробітник провідного сінгапурського дослідницького центру з вивчення Південно-Східної Азії.
Європейські ж постачальники, за його словами, хоч досі й можуть відправляти вантажні поїзди через росію, намагаються не використовувати ці маршрути. Тому шлях через Туреччину розглядається як швидший засіб сполучення у системі China-Europe Railway.
Але Туреччина, хоч і використовується для постачання поряд з Азербайджаном та Грузією, без необхідного розвитку залишається «слабкою ланкою», каже Менон:
«Одна поломка на маршруті – і ось уже вся мережа не працює».
За словами Дагліоглу, до списку покращень входять електрифікація, нові внутрішні маршрути, міст у Стамбулі, високошвидкісна лінія з нього до столиці Анкари.
Китайський виробник CRRC Zhuzhou Electric Locomotive вже має завод у Туреччині, минулого року компанія ввела в експлуатацію в Стамбулі «найшвидший поїзд метро» в країні.
В інвестиціях, як очікується, візьмуть участь і інші підрядники в рамках тендеру, який пройде найближчим часом, розповів Дагліоглу SCMP у кулуарах Азіатського фінансового форуму в Гонконгу.