«Укрзалізниця» отримала першу тисячі тонн рейок виробництва французької компанії Saarstahl Rail SAS. Загалом в рамках цієї співпраці з Францією українська залізниця отримає 19 тисяч тонн рейок.
Джерело. Про це повідомляє компанія на своєму сайті.
У заході з передачі рейок взяли участь заступниця Міністра розвитку громад та територій України Марина Денисюк, голова Львівської обласної державної адміністрації Максим Козицький, спеціальний уповноважений Президента Франції з питань допомоги та відновлення України П’єр Ельброн, голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський, Посол Французької Республіки в Україні Гаель Весьєр та інші.
«Після окупації Маріуполя ми втратили єдиного українського виробника рейок – металургійний комбінат «Азовсталь». Завдяки нашим міжнародним партнерам ми отримуємо цю дефіцитну продукцію та продовжуємо відновлювати та підтримувати залізничну інфраструктуру», – сказав Олександр Перцовський.
Він прогнозує, що весь обсяг рейок буде доправлено в Україну вже до початку осені 2025 року.
Рейками з першої партії уже в березні-квітні цього року буде виконано капітальний ремонт колії на дільницях Війтівці – Волочиськ та Фастів-2 – Устинівка – це маршрути швидкісних поїздів до Львова та Дніпра.
Загалом із цього обсягу поставлених рейок з Франції залізничники зможуть збудувати та відремонтувати близько 145 км колій. Зокрема, буде проведено капітальний ремонт на напрямках швидкісного руху:
Львів – Ужгород, Київ – Львів – кордон ЄС, Київ – Одеса, Київ – Дніпро та Київ – Харків.
У рамках міжурядової угоди «Укрзалізниці» надано кредит у сумі 37,6 млн євро на 35 років під 0,0161% річних. При цьому перші 14 років Укрзалізниця не сплачуватиме цей кредит та використовуватиме рейки фактично безплатно.
Це перший для Укрзалізниці успішний досвід залучення такого довгострокового пільгового кредиту.
Як зазначили в компанії, вартість французьких рейок визначається формульним переглядом ціни. Зокрема, враховуються індекси цін на брухт, електроенергію, залізну руду та коксівне вугілля. Але ціна рейок упродовж виконання всього контракту не може перевищити 1980 євро за тонну. Наприклад, вартість першої партії – 1495 євро за тонну.
Бекграунд. Нагадаємо, влада Фінляндії має намір міняти «російську» залізницю на європейський розмір рейок. Так країна хоче підготуватися до військової мобільності та перекидання важкої бронетехніки на випадок російської агресії.