Латвійська національна авіакомпанія AirBaltic заявила, що ніколи не мала можливості закуповувати пальне в росії та не мала в цьому жодної потреби, назвавши неточними і брехливими повідомлення про можливе порушення санкцій.
Про це заявив старший віце-президент AirBaltic з юридичних питань Імантс Янсонс, якого цитує Delfi.
У статті, опублікованій 13 березня, російське опозиційне видання «Верстка» з посиланням на отримані дані повідомило, що AirBaltic, ймовірно, купувала авіапаливо у російської компанії «Татнефть Авиасервис» до березня 2024 року, потенційно порушуючи санкції Євросоюзу.
За даними «Верстки», дані свідчать про те, що з лютого 2022 року і принаймні до березня 2024 року AirBaltic 28 разів намагалася закупити пальне з росії. З них 13 закупівель були успішними, а 15 декларацій у базі даних позначено як скасовані.
Як авіакомпанія, так і латвійська влада наполягають, що не співпрацювали з російськими постачальниками палива з перших місяців повномасштабного вторгнення росії в Україну.
На прес-конференції 14 березня Імантс Янсонс заявив, що AirBaltic припинила всі рейси до росії одразу після початку повномасштабного вторгнення рф в Україну.
Янсонс визнав, що одна зі згаданих у статті компаній була партнером AirBaltic у період, коли авіакомпанія виконувала рейси в Казань. Крім того, «Газпромнефть-Аеро» отримала платежі від AirBaltic у січні та квітні 2022 року, в тому числі за заправку літаків у Лісабоні. При цьому він підкреслив, що всі ці операції відбулися до набрання чинності санкціями ЄС.
Бекграунд. 10 лютого Міністерство оборони Латвії повідомило, що цього року Латвія поставить Україні 42 бронетранспортери Patria 6×6, більшість з яких будуть нового виробництва.
Нагадаємо, керівництво AirBaltic заявило, що чекає на відновлення повітряного сполучення в Україні, щоб почати авіаперельоти. Віцепрезидент AirBaltic Томас Рамдал зауважив, що такі плани будуть впроваджені, як тільки це буде безпечно.