Частка російської нафти, яку транспортували західними танкерами з Балтійського та Чорного морів, у квітні 2025 року зросла до 43% порівняно з 30% у перші три місяці року.
Про це повідомляє агентство Bloomberg.
Аналітики вважають, що це пов'язано з падінням вартості російської марки Urals нижче встановленого Великою сімкою (G7) порогу в $60 за барель. Ціни впали після того, як американський президент Дональд Трамп на початку квітня запровадив масштабні мита проти торговельних партнерів США.
У агентстві зазначили, що коли ціни були вище цього порогу, західні компанії не могли надавати свої танкери, страхування чи інші послуги для перевезення російської нафти у зв'язку з санкціями, введеними у відповідь на повномасштабне вторгнення рф в Україну в 2022 році.
Тому росія була змушена покладатися на так званий «тіньовий флот» – старі танкери, що належать маловідомим компаніям, зареєстрованим у юрисдикціях, недосяжних для західної влади, і часто з неналежним страхуванням.
За даними Bloomberg, більшу частину російського експорту нафти з моменту введення цінової стелі в грудні 2022 року забезпечував саме «тіньовий флот». Разом із російськими суднами він, як і раніше, перевозить майже весь експорт із тихоокеанських і арктичних портів росії, але ситуація з постачанням через Балтійське й Чорне моря змінюється.
Це створює напругу на ринку танкерів в Атлантичному басейні, підвищуючи ставки на перевезення нафти між США та Європою.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що нафта продовжує дешевшати попри заяви Трампа про зупинення мит. Ф'ючерси на Brent впали до $64,71 за барель, а американська WTI знизилася до $61,70.