Останні торгові угоди президента США Дональда Трампа дали азійським експортерам певну ясність щодо мит, але наразі не вистачає важливих деталей щодо того, як уникнути штрафних тарифів, які спрямовані на китайські ланцюги постачання.
Про це повідомляє агентство Bloomberg.
У агентстві розповіли, що Трамп оголосив тарифи на рівні 20% для В'єтнаму та 19% для Індонезії та Філіппін, що свідчить про те, що саме такі рівні, можливо, будуть встановлені для більшості країн Південно-Східної Азії, регіону, який щорічно постачає товари на суму $352 млрд до США.
Окрім того, він погрожував підвищити тарифи до 40% на продукти, що будуть вважатися транзитними, тобто такими, що перевантажуються або перенаправляються через ці країни – крок, спрямований на обмеження обігу китайських товарів, які намагаються уникнути вищих мит США.
Проте, досі невідомо, як США будуть розраховувати та застосовувати вимоги щодо місцевого контенту, що є ключовим для визначення, які товари вважаються транзитними.
За даними агентства, країни Південно-Східної Азії дуже залежать від китайських компонентів та сировини, і американські компанії, які імпортують з цього регіону, нестимуть додаткові митні збитки.
Старший чиновник адміністрації Трампа також заявив цього тижня, що подробиці щодо підходу до транзиту товарів будуть оприлюднені до 1 серпня, коли почнуть діяти вищі тарифи США.
Відомо, що деякі фабрики вже коригують свої ланцюги постачання, аби відповідати правилам, які вимагатимуть більше місцевих компонентів у виробництві.
Для більшості країн Південно-Східної Азії скорочення частки китайських компонентів у виробництві вимагатиме повної перебудови їхніх ланцюгів постачання. За оцінками Eurasia Group, китайські компоненти складають близько 60%–70% експортів з Південно-Східної Азії – переважно промислові компоненти для збірки.
Приблизно 15% експорту цього регіону йде до США, що на 4 процентних пункти більше, ніж у 2018 році.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що Трамп може восени зустрітися із Сі Цзіньпіном під час поїздки в Азію. Він може зробити зупинку в Китаї на шляху до Південної Кореї, де відбудеться економічний форум.