«Укрзалізниця» планує збільшити частку денного швидкісного руху до 30% за три роки та до 40% – за п'ять.
Про це повідомив голова правління Олександр Перцовський та інші представники компанії під час спілкування з журналістами, передає Інтерфакс-Україна.
Наразі частка денного швидкісного сполучення складає в середньому 12-15%.
В компанії вважають, що такий крок з часом має зменшити дефіцит квитків – проблема загострилася у літній пік перевезень. Наприклад, у напрямку Київ-Львів на щоденні 18,5 тис. місць на прямі поїзди за тиждень з 28 липня по 3 серпня кількість пошуків становить 142,1 тис.
Для подолання дефіциту місць планується підвищити ефективність використання рухомого складу та щорічно купувати по 100 вагонів у 2026–2028 роках, а також реорганізувати регіональне сполучення. За статистикою УЗ, 27% пасажирів поїздів далекого нічного сполучення обирають короткі маршрути до 300 км.
Також плануються перспективні маршрути регіонального сполучення електропоїздів, наприклад, Київ-Вінниця, Київ-Черкаси, Київ-Рівне-Луцьк, а також дизель-поїздів, до прикладу – Львів-Ясіня, Львів-Чернівці, Хмельницький-Вінниця.
Щоб запустити додаткові маршрути необхідне відповідне фінансування, в тому числі державне: на ремонт рухомого складу, який міг би курсувати за цими напрямками, та замовлення громадами цих маршрутів – тобто, компенсацій за хронічно збиткові регіональні маршрути.
В «Укрзалізниці» пояснюють, що дефіцит місць спричинений, зокрема, втратою вагонів: з 2019 по 2024 рік 1087 пасажирських вагонів вийшли з обігу, з них 28 знищені, 265 окуповані, а 794 досягли граничного терміну служби. В результаті кількість вагонів скоротилася до 1488. Ще 51 вагон може перестати працювати до кінця цього року, а 84 – у наступному.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що «Укрзалізниця» вперше в історії компанія організувала перевезення нафтопродуктів з Німеччини в Україну у власних вагонах.