росіяни не змогли побудувати два криголами через санкції

Турецька компанія, яка мала в цьому допомагати, відмовилася від співпраці

ілюстративне зображення

російський державний «Росморпорт» розірвав контракт з Онезьким суднобудівним заводом на будівництво двох інноваційних криголамів загальною вартістю 18,5 млрд рублів. Угода, укладена 2021 року, була розірвана 10 липня.

Про це пишуть «Ведомости».

Йдеться про допоміжні 95-метрові криголами потужністю 12–14 МВт класу Icebreaker7, здатні пересуватися в суцільному льоду завтовшки до 1,5 м як на дизельному паливі, так і на зрідженому природному газі. Такі судна в росії раніше не будувалися.

Криголами призначалися для цілорічної експлуатації в Балтійському, Білому та Баренцевому морях, а також у Північному Льодовитому океані в літньо-осінній період.

Передати їх замовнику планувалося ще 2024 року в Санкт-Петербурзі, потім термін перенесли на 2026-й, але будівництво фактично не велося.

Причиною стали санкції.

Спочатку передбачалося, що судна збудують субпідрядники на турецькій верфі Kuzey Star Shipyard, проте домовленості були зірвані через вторгнення росії в Україну.

Криголам розробило ЦКЛ «Балтсудопроект». За словами джерела видання, для будівництва мали використовуватися іноземні комплектуючі, у тому числі гвинто-кермова колонка Azipod французької АВВ та головний дизель-генератор фінської Wartsila. Закупити їх неможливо через санкції, у зв'язку з цим судна доведеться перепроєктувати, зазначив співрозмовник.

Зараз у розпорядженні «Росморпорту» – 23 лінійних та 11 допоміжних дизель-електричних криголамів. Потреба підприємства до 2030 року оцінюється в 10 нових суден.

Загалом до російського криголамного флоту входить 41 судно, зокрема 34 дизель-електричних і сім атомних.

Бекграунд. Як повідомлялося, найбільший банк Індії зупинив платежі індійського НПЗ, пов’язаного з росією.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS