Берлінська некомерційна компанія Ecosia, відома своїм пошуковиком, що фінансує екологічні ініціативи, зробила несподівану пропозицію: взяти браузер Google Chrome у 10-річне «опікунство» замість його продажу іншим технологічним компаніям.
Про це повідомляє TechCrunch.
Відповідну пропозицію Ecosia направила Google та американському судді Амиту Мехті, який найближчим часом має ухвалити рішення щодо заходів після торішнього вердикту про незаконну монополію Google на ринку пошуку й реклами. Міністерство юстиції США наполягає на продажі Chrome конкурентам, і вже з’явилися охочі: OpenAI та Perplexity публічно заявляли про готовність придбати браузер, причому остання компанія навіть зробила грошову пропозицію у $34,5 млрд.
Аналітики ж оцінюють, що реальна вартість угоди може сягати сотень мільярдів доларів, адже лише за наступне десятиріччя Chrome може принести понад $1 трлн доходів. У своєму зверненні Ecosia запропонувала передавати 60% прибутку від Chrome на екологічні проєкти – від захисту тропічних лісів і висадки дерев до інвестицій у «зелені» AI-рішення.
Решту 40% доходів компанія готова віддавати Google, яка зберегла б права інтелектуальної власності й залишалася б пошуком за замовчуванням у браузері. У Ecosia наголосили, що така схема дозволить уникнути зосередження влади та ресурсів у руках великих корпорацій, адже замість чергового продажу Chrome став би інструментом для фінансування боротьби зі змінами клімату.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що Google інвестує у перший у США проєкт із закупівлі електроенергії від реактора Gen IV. Hermes 2 в Оук-Риджі, штат Теннессі, забезпечуватиме дата-центри компанії ядерною енергією з 2030 року.