Фахівці роз’яснили принципи та засади надання безоплатної правової допомоги українцям

U-LEAD та Східний міжрегіональний центр надання безоплатної правничої допомоги провели захід

Організатори заходу, залучивши до участі фахівців-практиків, розповіли представникам громад Харківщини про порядок та засади надання безоплатної юридичної допомоги їхнім жителям. Спікер заходу, Дмитро Перепелиця, заступник начальника Центрально-Східного управління безоплатної правничої допомоги, наголосив на зростанні попиту на такий тип юридичних консультацій. За його словами, у 2024 році управління надало 460 000 консультацій, то лише за перше півріччя 2025 року –680 000.

Саме тому, каже пан Дмитро, органи місцевого самоврядування мають добре знати порядок звернення за безоплатної первинною та вторинною правничою допомогою, а також знатися на органах, до яких спрямовувати жителів з запитами.

Безоплатна первинна правнича допомога

Державна гарантія, яка дозволяє кожній людині дізнатися про свої права та обов’язки, їхню реалізацію та захист, що робити у випадку порушення прав та як оскаржувати дії чи бездіяльність органів влади. Вона включає надання правової інформації, консультацій і роз’яснень з правових питань, допомогу у складанні заяв, скарг та інших документів правового характеру, а також підтримку у доступі до вторинної правничої допомоги та медіації.

​Безоплатна вторинна правнича допомога

Дає можливість вразливим категоріям жителів громади отримати справедливий захист у суді. Вона включає захист під час затримання, представництво інтересів громадян у судах, інших державних органах, ОМС та перед іншими особами, а також складання документів процесуального характеру.

Громади мають інформувати своїх жителів про ці послуги через створення спеціальних ресурсів і сайтів, де просто пояснюють, як отримати правову допомогу, особливо для людей з інвалідністю та інших вразливих груп, зазначив Дмитро Перепелиця. Також інформацію варто поширювати через офіційні сайти громади, соцмережі та інші канали зв’язку, які використовує громада. Місцеві органи влади мають тісно співпрацювати із системою безоплатної правової допомоги, щоб якомога більше людей змогли скористатися цими послугами.

Учасники дізналися під час заходу й про те, як правильно організовувати особисті прийоми громадян, допомагати у складанні заяв та скарг, надавати консультації з правових питань у межах повноважень ОМС:

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS