Як громадам наповнювати сайти – результати дослідження та поради з покращення від U-LEAD

Сайти місцевої влади мають бути каналами комунікації, засобами залучення та майданчиками для презентації

Інтернет-ресурси органів місцевого самоврядування, зокрема місцевих рад, мають не лише відповідати вимогам Закону «Про доступ до публічної інформації», але й бути органічною частиною комунікаційної стратегії громади, інструментом спілкування з жителями та візитівкою громади для партнерів, інвесторів та інших зацікавлених сторін. Про це йшлося під час презентації результатів дослідження «Як місцеві ради Чернігівщини інформують жителів через офіційні сайти», проведеного Регіональним офісом «U-LEAD з Європою» в Чернігівській області.

В рамках дослідження протягом 1 серпня -10 вересня 2025 р. були проаналізовані 57 сайтів місцевих рад Чернігівської області – на предмет наявності на них офіційної інформації, як це передбачено ЗУ «Про доступ до публічної інформації»: дані про керівництво місцевої влади, про депутатський корпус та комісії, про установи та структурні підрозділи, офіційні документи громади, відеозаписи сесій рад та положення про сайт тощо. Крім того, аналізувалась зручність ресурсу, структура та наповненість.

Презентувала результати Оксана Стельмах, радниця з питань комунікацій та розвитку Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Чернігівській області.

«Я намагалася подивитися на сайт як пересічний житель громади. Чи зручно користуватися ресурсом? Наприклад, потрібні контакти місцевої ради або я хочу дізнатися, на що громада спрямовує податки. Наскільки швидко я можу знайти інформацію про ЦНАП чи соціальні послуги, чи є ця інформація актуальною?» – прокоментувала вона.

Висновки з дослідження:

З доступом до офіційної інформації у громад справи йдуть непогано, хоча простір для зростання є:

Поради з покращення:

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS