Китайські користувачі подали скаргу проти Apple за зловживання монопольним становищем

55 власників iPhone та iPad звинувачують компанію в обмеженні доступу до альтернативних магазинів додатків і нав’язуванні власної платіжної системи

Фото: Gettyimages

Група з 55 китайських користувачів iPhone та iPad подала скаргу до Державного управління з регулювання ринку Китаю (SAMR), звинувативши компанію Apple у зловживанні домінуючим становищем на ринку.

Про це повідомляє Reuters.

Про це повідомив юрист Ван Цюнфей, який представляє інтереси заявників. За його словами, користувачі стверджують, що Apple монополізувала розповсюдження застосунків у системі iOS, дозволяючи завантаження програм лише через App Store, а також змушує споживачів здійснювати покупки виключно через власну систему In-App Purchase, стягуючи комісію до 30%.

Позивачі наголошують, що компанія дозволила альтернативні платіжні методи та сторонні магазини додатків у США та ЄС під тиском регуляторів, але не зробила цього в Китаї, що, на їхню думку, порушує Антимонопольний закон КНР. Apple поки що не надала офіційного коментаря щодо скарги.

Це вже друга справа проти Apple, ініційована Ваном Цюнфеєм. Перша, подана у 2021 році, була відхилена шанхайським судом, однак юрист подав апеляцію до Верховного народного суду Китаю, де слухання відбулося у грудні минулого року, і рішення досі очікується. Скарга з’явилася на тлі зростання торговельної напруги між Пекіном і Вашингтоном, а також низки антимонопольних розслідувань у Китаї проти американських технологічних компаній, серед яких – виробник чипів Qualcomm.

Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що iPhone 17 перевершив попередника: продажі нової серії зросли на 14% у Китаї та США. Аналітики відзначають, що успіх моделі пояснюється поліпшеними технічними характеристиками за тією ж ціною, що й торішній iPhone 16.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS