Антимонопольний комітет України визнав виконаними рекомендації, надані ТОВ «І-ТРЕВЕЛС», що управляє онлайн-платформою спільних поїздок BlaBlaCar, стосовно прозорості та економічної обґрунтованості сервісного збору.
Про це повідомляє АМКУ.
Нагадаємо: у грудні 2024 року АМКУ рекомендував компанії усунути недоліки, пов’язані з встановленням сервісного збору без належного економічного обґрунтування та нечіткими умовами його повернення пасажирам. Протягом 2025 року компанія співпрацювала з комітетом, залучаючи також материнську компанію Comuto SA. BlaBlaCar надала АМКУ всю необхідну інформацію, документи та пояснення, що підтверджують економічно обґрунтований підхід до визначення сервісного збору.
Окрім цього, компанія внесла зміни до умов користування платформою, оновивши правила повернення коштів пасажирам і зробивши ці алгоритми доступними на вебсайті. За результатами перевірки 23 жовтня 2025 року Антимонопольний комітет визнав, що рекомендації виконані в повному обсязі.
Під час засідання АМКУ представник BlaBlaCar повідомив, що компанія запровадила додаткові заходи саморегуляції. Зокрема, з 10 жовтня 2025 року платформа знизила максимальний ліміт сервісного збору на 13%, що, за підрахунками компанії, дозволить користувачам зекономити близько 5 млн грн на рік.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що регулятор та учасники ринку узгодили подальші кроки з оновлення правил постачання електроенергії. Проєкт постанови про зміни до Правил роздрібного ринку вже погоджений АМКУ та готується до затвердження НКРЕКП.