Голова ради директорів Tesla Робін Денхолм у відкритому листі до акціонерів закликала підтримати майже трильйонний пакет оплати праці генерального директора Ілона Маска перед щорічними зборами компанії, які відбудуться 6 листопада.
Про це повідомляє CNBC.
Денхолм зазначила, що Маск є ключовою фігурою для майбутнього компанії, яка переходить від статусу «чергового автовиробника» до технологічного лідера у сфері штучного інтелекту, робототехніки й автономного водіння. Вона наголосила, що без Ілона Маска Tesla може втратити частину своєї ринкової вартості, оскільки інвестори оцінюють її не лише як виробника електромобілів, а як інноваційну компанію майбутнього.
У коментарі телеканалу CNBC Денхолм наголосила, що Tesla перебуває на «важливому етапі розвитку», де штучний інтелект і роботизація визначатимуть подальший напрямок бізнесу. Вона нагадала, що Маск відіграє ключову роль у розвитку таких проєктів, як Optimus, – лінійки людиноподібних роботів, які Tesla планує масштабувати.
Водночас частина інвесторів і громадських організацій виступили проти затвердження пакету. Зокрема, Institutional Shareholder Services (ISS) рекомендувала акціонерам проголосувати проти, а група профспілок і корпоративних наглядових органів запустила сайт Take Back Tesla, де критикує Маска за його політичні заяви та вплив на імідж компанії.
Запропонований радою директорів у вересні план передбачає 12 траншів акцій, які Маск отримає в разі досягнення Tesla певних фінансових і виробничих показників. Якщо всі умови будуть виконані, частка Маска в компанії може зрости з 13% приблизно до 25%, що забезпечить йому помітно більший контроль над Tesla.
Раніше Маск неодноразово наголошував, що вимагає посилення свого впливу в компанії, особливо у зв’язку з розробкою роботів Optimus. Він заявив, що не готовий створювати «армію роботів» без суттєвого контролю над нею. Підсумки голосування щодо компенсаційного пакету та інших пропозицій будуть підбиті о 23:59 за східним часом 5 листопада.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що Tesla встановила рекорд із виручки, але не виправдала очікувань аналітиків через тарифи та зростання витрат. Попри рекордні продажі електромобілів, прибуток компанії впав через нові мита, скорочення державних кредитів і збільшення витрат на дослідження та розробки.