Японська Mazda Motor втратила право викупити свою 50-відсоткову частку у спільному підприємстві з виробництва автомобілів у росії, не скориставшись опцією у встановлений термін.
Джерело. Про це пише Reuters з посиланням на колишню російську партнерську компанію Sollers.
Після початку вторгнення рф в Україну у 2022 році світові автовиробники, включаючи Mazda, Renault, Mercedes-Benz та Hyundai, залишили російський ринок.
Вони продали свої активи російським компаніям за символічні суми з можливістю викупити їх протягом кількох років. Mazda стала першою, хто втратив право на зворотний викуп.
Частка Mazda у спільному підприємстві, яке займалося збиранням легкових автомобілів цієї марки у Владивостоці, було продано Sollers за 1 євро у жовтні 2022-го з опцією викупу за ту саму суму протягом трьох років.
Група Sollers заявила, що не отримувала від Mazda жодних пропозицій чи запитів щодо реалізації опції і в поточних умовах не бачить у цьому необхідності.
Sollers повідомила, що завод у Владивостоці потужністю до 50 тисяч автомобілів на рік було перезапущено 2023-го і тепер він виробляє автобуси під брендом Sollers.
Як зазначає Reuters, більшість заводів, придбаних російськими компаніями у іноземних автовиробників, тепер випускають китайські автомобілі під новими російськими брендами – наприклад, колишньому заводі Renault у москві збирають китайські машини під радянським брендом «Москвич».
Раніше цього року російське представництво компанії Mazda оголосило нібито про «відновлення постачання» автомобілів до росії через посередників. Основні постачання здійснюються з Китаю. Формально головний офіс компанії продовжує значитися у рф власником свого російського підрозділу.
Бекграунд. Також повідомлялося, що японський виробник вантажівок Isuzu Motors пішов із ринку рф – зазначається, що японська компанія продала свою російську «дочку» місцевому автовиробнику Sollers.