Строки запровадження електронної марки акцизного податку й електронної системи обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин для електронних сигарет планують відкласти на 10 місяців – з 1 січня на 1 листопада 2026 року.
Відповідну законодавчу ініціативу підтримали під час робочої групи проведеної у Комітеті ВРУз питань фінансів, податкової та митної політики, повідомляє Міністерство фінансів.
«Перенесення строків пов’язане з необхідністю додаткової підготовки ринку та ключових операторів до переходу на е-акцизну марку, мінімізації внутрішніх ризиків для легального бізнесу та споживачів, і узгодження всіх нормативних актів з оновленими датами», – йдеться в повідомленні.
Реалізація зазначених законодавчих ініціатив також потребуватиме внесення змін до актів уряду, тому Мінфін розробив проєкт відповідної постанови, що врегульовує питання роботи електронної марки з урахуванням нових строків її запровадження. Найближчим часом проєкт буде опубліковано для громадського обговорення на офіційному сайті відомства.
У липні 2023 році набув чинності закон щодо запровадження електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах. Передбачалося, що е-Акциз запрацює з 1 січня 2026 року. Це було одним із зобов'язань України перед Євросоюзом у рамках Директиви 2014/40/Є.
Українська Асоціація виробників тютюнових виробів «Укртютюн» закликала уряд та нардепів відтермінувати впровадження е-Акцизу. За їхньою оцінкою, через неготовність системи, запізнення розробки ПЗ, а також короткі терміни тестування системи держава може втратити 140 млрд грн податкових надходжень у 2026 році.