Єврокомісія запланувала вкласти півтрильйона євро в модернізацію європейської залізниці

ЄК розраховує, що цей амбітний план виведе пасажирські залізничні перевезення зі стагнації, в якій вони вже 10 років

фото DR

Єврокомісія опублікувала масштабний план модернізації всього залізничного сполучення у Європейському Союзі.

До 2030 пасажири мають добиратися від Берліна до Копенгагена за 4 години замість 7.

До 2035 в болгарську Софію можна буде дістатися від грецьких Афін всього за 6 годин замість 13, як зараз.

Згідно з планом, у країнах Балтії з'являться сучасні транскордонні магістралі, а напрямок Таллін –  Рига –  Вільнюс –  Варшава займе менше 8 годин.

Лісабон нарешті отримає швидкісне сполучення з Мадридом, а Мадрид – з Парижем.

До 2040 року всі основні залізничні вузли Євросоюзу мають зв'язати магістралі, що допускають швидкість 200 км/год, більшість із них – магістралі зі швидкістю 250 км/год та вище.

До цього додаються різні регулятивні заходи, з яких головним для пасажирів є «безшовне» бронювання транскордонних квитків.

План оцінено у 345 млрд євро до 2040 року для мережі зі швидкістю до 200 км/год та у 540 млрд євро до 2050 року з урахуванням розширення мережі 250+ км/год.

При цьому Єврокомісія розраховує на сумарний економічний ефект у 750 млрд євро.

Більшість коштів вкладуть національні уряди та залізничні компанії, частка ЄС передбачена близько 10%.

ЄК розраховує, що такий амбітний план виведе пасажирські залізничні перевезення зі стагнації, у якій вони вже 10 років. Провізна здатність мережі в Європі майже не зростає через тягар витрат на підтримку та ремонт.

Також більший акцент на рейковому транспорті замість автомобільного має сприяти екологічним намірам і наблизити вуглецеву нейтральність.

Бекграунд. Нагадаємо: 800 млрд євро Євросоюз обіцяв вкласти у зростання власних оборонних можливостей у контексті російської загрози (ReArm Europe) – однак це менше ніж 3% ВВП ЄС.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS