Латвійські компанії продовжують обслуговувати російський «тіньовий» флот, попри введені Євросоюзом і союзниками санкції.
Про це повідомляє Delfi.
Зазначається, що танкер Zircone, зареєстрований під кіпрським прапором, який базується в Латвії, здійснює заправку суден. Більшість його клієнтів – це судна з російського «тіньового» флоту.
Минулого тижня Zircone прибув до Ризького порту, ймовірно, щоб купити та завантажити судове паливо. Судно пришвартувалося біля нафтопродуктового терміналу компанії SIA Ovi, яка здійснює оптову торгівлю нафтопродуктами.
Представники компанії Ovi не надали жодної інформації ні про своїх клієнтів, ні про вантажі, що перевантажуються. Проте з публічно доступних баз даних судів випливає, що під час короткого візиту до Ризького порту на танкері Zircone було проведено перевірку, під час якої виявили вісім порушень у сфері безпеки.
Раніше повідомлялося, що судна Zircone та Rina діють обережно – вони припиняють обслуговування тих суден, які включені до списків санкцій ЄС або США.
Притягти їх до відповідальності за порушення інших обмежень неможливо, оскільки для операцій із бункерування встановлено винятковий статус, а саме звільнення від низки санкційних вимог. Обидва судна тривалий час працювали під брендом латвійської компанії Fast Bunkering, зареєстрованої на території Ризького порту.
Після повномасштабного вторгнення росії в Україну компанія змінила назву, адресу та власників, імовірно продовживши діяльність через інші зареєстровані в Латвії фірми.
За оцінкою експертів, «тіньовий» флот дозволив росії за два роки отримати близько $25 млрд додаткового прибутку, оминаючи встановлені цінові обмеження на нафту та санкції.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що минуло майже два роки після початку санкційного переслідування російського «тіньового» флоту. Цю ініціативу започаткували США, покаравши перші нафтові танкери 12 жовтня 2023 року. Відтоді санкції проти флоту стали постійним треком санкційної політики США, ЄС, Великої Британії та інших представників західної коаліції.