АМПУ замовила буксир для Румунії за 5,5 млн євро

Він призначений для маневрування з несамохідними баржами на Дунаї, виконання функцій пожежно-рятувального судна та надання допомоги суднам у зимовий період

Фото: Getty Images

ДП «Адміністрація морських портів України» за результатами тендеру замовила компанії «SC Severnav SA» (Румунія) буксир-штовхач для річки Дунай за 5,51 млн євро, або 245,78 млн грн без ПДВ.

Про це повідомляє агентство «Наші гроші».

«За 16 місяців у Рені мають поставити буксир-штовхач із запчастинами, інструментами та витратними матеріалами для технічного обслуговування і ремонту та надати послуги із навчання для шести працівників», – йдеться в повідомленні.

Аванс складає 40%, а решту оплатять після поставки.

У агентстві розповіли, що буксир призначений для маневрування з несамохідними баржами на Дунаї, виконання функцій пожежно-рятувального судна, надання допомоги суднам у зимовий період тощо.

Судно з двома дизельними двигунами повинно бути довжиною максимум 31 м, шириною максимум 12 м, висотою по борту максимум 3 м, осадкою максимум 1,80 м та водотоннажністю максимум 400 т. Загальний дедвейт має становити мінімум 50 т при осадці 1,80 м.

За словами аналітиків, спрощену закупівлю провели за правилами та за кошти Міжнародного банку реконструкції та розвитку (МБРР, одна з інституцій Світового банку).

Україна отримала фінансування від МБРР, який діє як адміністратор Цільового фонду підтримки, відновлення, відбудови та реформування України (URTF), на проєкт «Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення» (RELINC).

У агентстві зазначили, що АМПУ є виконавчою агенцією компонента «Розширення критичних логістичних ланцюгів річки Дунай» цього проєкту.

ТОВ «Нібулон» пропонувало буксир проєкту 121М виробництва ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний ремонтний завод «Нібулон» дешевше – за $3,50 млн, але його відхилили.

«У повідомленні про присудження контракту причина відхилення суперника стисла: «пропозиція не відповідає вимогам запиту на пропозиції», – прокоментували аналітики.

«Нібулон» просив змінити вимогу щодо досвіду, додали в агентстві.

Йдеться про умову, аби учасник-виробник мав підтвердити досвід будівництва і постачання мінімум трьох буксирів-штовхачів або інших подібних чи складніших самохідних суден, самостійно або у складі іншого підприємства, на виробничих потужностях цього підприємства протягом 10 років до кінцевого строку подання цінової пропозиції.

Замовник відмовився, бо «це може призвести до застарілого досвіду».

Окрім того, потрібно було надати фінансову звітність за п'ять років до кінцевого строку подання цінової пропозиції.
Постачальник мав продемонструвати, що він досяг середньорічного обороту щонайменше $9 млн, розрахованого як загальна сума сертифікованих платежів за контрактами, що діють та/або завершені протягом останніх трьох років, поділена на три.
СП «Нібулон» розрахувало такий оборот $500,03 млн, а «SC Severnav SA» – $22,62 млн.

«ССЗ «Нібулон» просив зменшити вимогу щодо обороту до $4 млн. Замовник відмовився, мовляв, такий оборот не є репрезентативним для бізнесу, здатного виконати проєкт такого масштабу та відповідати необхідним технічним та якісним стандартам.

Також усі основні компоненти пропонованого буксира-штовхача мали бути показані як такі, що використовують зрілу технологію, тобто вони пройшли типові випробування та успішно експлуатуються із принесенням доходу протягом щонайменше одного року.

«Протокол відхилення не опубліковано, тому достеменно невідомо, чому саме відхилили СП «Нібулон». Можливо, тому, що воно було замовником усіх трьох вказаних буксирів, а отже, підтвердило належний досвід тільки для виробника «ССЗ «Нібулон», а для себе – ні», – йдеться в повідомленні.

«SC Severnav SA» має статутний капітал 22,42 млн леїв.

Її основними акціонерами є «Beo Trade Com SRL» (41,84%, директором є заступник голови ради директорів «SC Severnav SA» Aleksandar Stanojevic), гендиректор і голова ради директорів Constantin Georgescu (29,97%) та румунська державна вантажна залізнична компанія «CFR Marfa» (16,33%).

Миколаївський «Нібулон» належить Андрію Вадатурському, колишньому нардепу (2014-2019 роки) від фракції партії «Блок Петра Порошенка», який вийшов із неї в 2016 році, зазначили в агентстві.

Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що Україна хоче придбати нафтозбірне судно для портів Дунаю. АМПУ оголосило міжнародний тендер.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS