Багато хто з українських бізнесменів прагне розширювати ринки збуту своєї продукції. Одним з варіантів може стати платформа Amazon – один з найбільших у світі інтернет-майданчиків. Які підводні камені можуть спіткати під час реєстрації магазину? Скільки коштів потрібно вкласти в старт продажів? Чим старт на Amazon.co.uk (Велика Британія) відрізняється від Amazon США? Дмитро Гільгур, засновник VimesVC – британської консалтингової компанії, що спеціалізується на налагодженні бізнес-стосунків між Україною і Великобританією, спеціально для Mind надав відповіді на ці та інші запитання.
Amazon.co.uk – майданчик з найбільшим трафіком товарів у Великій Британії. Щодня сотні тисяч людей з різних країн світу тут купують товари від продуктів харчування й косметики до побутової техніки та одягу. Але починаючи свій бізнес на цьому онлайн-майданчику, зважайте на його особливості.
По-перше, покупці на Amazon дуже вимогливі та приділяють особливу увагу якості товарів та швидкості доставки. Тому, коли плануєте тут відкрити інтернет-магазин, ключове – це клієнтоорієнтованість.
По-друге, вести бізнес на Amazon можна декількома способами – dropship (ви купуєте товар у виробника чи продавця і виставляєте на продаж в Amazon, оформлюєте замовлення покупця, а виробник чи продавець товару відправляють його покупцеві), private label (створення власної торгової марки) чи оnline arbitrage (торгівля брендами).
По-третє, Amazon має окремі сайти для різних країн. Найпотужніші з них – сайт Amazon.com, що працює для ринку США, Канади й Мексики, та Amazon.co.uk – для Великої Британії, який займає 1/5 всіх продажів у Європі і щоденно продає 1,5 млрд товарів та доставляє 3 млн відправлень.
Зараз Британія – третя країна в світі та перша в Європі за обсягами покупок онлайн. Чому люди купують онлайн? Тут дешевше, однак ціна та бренд вже не має ключового значення, а відіграє роль зручність. Британці звикли довіряти онлайн-покупкам і найбільше купують одяг, товари для дому та саду.
Зокрема, сформувалася цікава тенденція – мешканці Туманного Альбіону замість того, щоб купувати одяг у магазині, частіше замовляють його онлайн. Беруть 3-4 одиниці товару різного розміру, один обирають, а ті, що не підійшли, повертають.
Крім того, на британському Amazon збільшуються обсяги онлайн-продажів продуктів. За покупців у цій категорії вже почалася справжня боротьба – супермаркети об’єднуються, щоб протистояти Amazon.
Врахуйте ще один тренд британського ринку (і загалом світового) онлайн-покупок: зростає кількість продажів з мобільних телефонів і планшетів (56%). Тому ваш сайт має бути оптимізований під мобільний телефон, інакше ви втратите 30-40% продажів.
1. Підготовка інформації перед реєстрацією
Що потрібно мати в наявності:
2. Реєстрація у платіжній системі/відкриття рахунку.
3. Реєстрація протягом одного дня Amazon-акаунту продавця.
Що потрібно:
обрати один із двох тарифних планів – professional чи іndividual акаунти. Який саме?
Переваги останнього – не знімається плата за кожний продаж та є доступ до Amazon API (через нього можна підключати нові функції, щоб оптимізувати продажі, чи підключати програми, що автоматично змінюють ціни чи аналізують конкурентів й інше). У той час як для іndividual акаунт не має доступу до АРІ і за кожний продаж ви сплачуєте $1.
4. Валідація акаунта.
Потрібно вказати додаткову інформацію про власника інтернет-магазину – це реальна людина і має бізнес, зареєстрована по тій адресі, що вказана при реєстрації, підтверджені її вказані банківські реквізити.
Що потрібно:
Далі реєструєте магазин на маркетплейсі і отримуєте підтвердження та створюєте лістинг (карточки товару). Потім обираєте спосіб доставки товару. Або відправляєте напряму з України через пошту, що надсилає посилки в усі країни світу та надає додаткові знижки й бонуси за кількість відправлених міжнародних посилок. Інший варіант – направляєте товар на FBA (склад Amazon) – і товар доставляється покупцю звідти.
Проблеми, з якими стикаються клієнти при відкритті магазину у Великій Британії:
Як визначити, чи є попит на товар?
Щоб зрозуміти, чи купуватимуть ваш товар, досвідчені продавці радять використовувати інструменти для аналізу попиту, наприклад, Unicorn Smasher. А для перевірки сезонності та попиту на товар можна використовувати сервіс Google Trends.
Чому продажі у вашому магазині можуть не стартувати?
Ставтеся до Amazon, як до одного з каналів продажу. Він корисний, якщо його активно та правильно використовувати. Ретельно все зважте, проаналізуйте ринок, попит, специфіку, правила, питання логістики, ціноутворення, витрати, підготуйте якісну упаковку товару, зробіть якісне оформлення картки товару (лістинг). Обов’язково робіть внутрішнє і зовнішнє просування. Якщо ви все робите правильно, успіх на цьому майданчику – питання 4-6 місяців.