На чому планує заробляти термінал F аеропорту Бориспіль

Та скільки у ньому коштуватиме кава

Фото: ABC.news

У неділю, 31 березня, у день початку весняно-літньої навігації, МА Бориспіль відкрив для пасажирів двері терміналу F після шістьох років консервації. У F переводять працювати лоукости та чартери. За світовою практикою одна зі статей, за рахунок яких аеропорти наповнюють свій бюджет, – неавіаційні доходи. У колонці для Mind Георгій Зубко розповідає, як саме планує заробляти термінал F, який сервіс чекає на пасажирів та що стримує розвиток «неавіаційної» частини доходів. 

Що планується? Ми в аеропорту прагнемо, щоб пасажири були забезпечені належним сервісом незважаючи на те, з якого терміналу вони відлітають. У зв'язку з цим у терміналі F передбачено 1554,1 кв. м під комерційну дiяльнiсть. На першому поверсі заплановані заклади харчування, магазин, банкомати, автомати з продажу кави та вендингові апарати. На другому поверсі повинні бути магазини, аптека та ресторани. Але реалізовувати плани ми вимушені поступово.

Нюанс з минулого. У 2010 році було прийнято розпорядження КМУ про погодження укладання договору спільної діяльності між державним підприємством «Міжнародний аеропорт Бориспіль» та ТОВ «БФ Груп» строком на 10 років. Проте вже наприкінці 2013 року попереднє керівництво аеропорту прийняло рішення розірвати договір про спільну діяльність, вочевидь, у зв'язку із консервацією терміналу F. Станом на сьогодні рішення щодо подальшої комерційної експлуатації площ у терміналі F у рамках спільної діяльності винесено на розгляд суду. Поки справа не вирішена, аеропорт не може провести новий конкурс та укладати договори оренди.

Про терміни. Справа в тому, що всі площі аеропорту Бориспіль знаходяться у державній власності. Існує обмежена кількість форм їхньої комерційної експлуатації – оренда та спільна діяльність. В оренду площі аеропорту здаються на підставі конкурсу, який проводить Фонд держмайна. Рішення про спільну діяльність державного підприємства підлягає обов'язковому затвердженню нормативно-правовим актом Кабінету міністрів.

Для аеропорту рішення про відновлення діяльності за договором про спільну діяльність виглядає найшвидшим методом запуску комерції у режимній зоні, оскільки процес передачі площ в оренду Фондом займає щонайменше 4–6 місяців від початку процедури. Крім того, дана форма договору надає можливість швидкої зміни концепції використання комерційних площ, із врахуванням потреби пасажирів.

Державний бізнес. Поки що ми не можемо сказати, скільки зароблятиме термінал F на оренді площі. Однак у 2018 році дохід аеропорту від надання в оренду площ склав 54 млн грн. Ця сума могла бути значно більшою. Але за законом, при проведенні конкурсу Фондом держмайна 70% орендних коштів йде до фонду і тільки 30% залишається аеропорту, хоча всі інфраструктурні витрати несе саме аеропорт (розбудова, ремонт та сплата кредитів за потреби).

Що стосується відкриття магазинів безмитної торгівлі – це питання знаходиться у площині поза нашим впливом (це компетенція Фонда держмайна. – Mind), і ми сподіваємося на якнайшвидше оптимальне рішення цього питання.

Що вже є в терміналі? У будь-якому разі аеропорт націлений на якнайшвидше забезпечення пасажирів терміналу F необхідними сервісами. Зважаючи на важливість цього питання, аеропорт спільно із компанією, яка забезпечує харчування пасажирів у бізнес-залі терміналу D, отримав дозвільні документи для забезпечення точок харчування.

Відсьогодні пасажири можуть придбати базові снеки, напої. Вартість кави «американо» в зоні безмитної торгівлі складає 40 грн, фірмовий чай – 45 грн, вода ємністю 0,5 л – близько 40 грн. Але аеропорт не впливає на ціни товарів та послуг партнерів, що здійснюють свою діяльність у аеропорту. В період обслуговування перших тестових рейсів 31 березня – 2 квітня в умовах відсутності точок харчування аеропорт забезпечував пасажирів безкоштовною водою із кулерів. Кулери з безкоштовною водою наразі також розташовані в режимній зоні терміналу F. 

Про парковку біля F. Більшість пасажирів звикли, що паркінги біля терміналу F були дешевими і експлуатувалися як так звані довготермінові паркінги. Тут можна було залишити авто на декілька діб за символічні кошти. Після 31 березня вартість паркування для легкових автомобілів на паркувальному майданчику Р12 (найближчий та найзручніший для паркування біля терміналу F) складає 20 грн на годину. На цьому майданчику передбачено 354 парко-місця. 

Про трансфер до терміналу. Для зручності пасажирів, які оберуть поїздку до аеропорту на Kyiv Boryspil Express, ми переглянули маршрут Shuttle Bus – вони курсуватимуть від терміналу D і доїжджати до терміналу F (зупинка поруч з терміналом). А також поруч з терміналом зупинятимуться автобуси SkyBus. Ми щиро сподіваємося, що пасажири та авіакомпанії полюблять термінал F.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS