Змінюємо обличчя: як здійснити ребрендинг власними силами

Лайфхаки для поліпшення комунікацій з виконавцем

У вересні Karabas.com завершив процес ребрендингу. Компанія розробила всі дизайнерські рішення самостійно. Весь робочий процес зайняв 2,5 місяця. Засновник Karabas.com Максим Плахтій поділився з Mind порадами про те, як максимально ефективно провести ребрендинг власними силами.

До того як ми вирішили провести ребрендинг своїми силами, було декілька спроб розпочати співпрацю з брендинговими агентствами, які не увінчалися успіхом. Сьогодні топові агентства вибудовують свої комунікації так, що потенційний клієнт повинен довго «благати» їх попрацювати з його брендом. Незрозуміло, з чим це пов'язано, але така позиція здається дивною. Завдяки відмові від роботи з агентствами нам вдалося оптимізувати бюджет приблизно в 2,5 раза.

Досвід, отриманий під час роботи над новими візуальними рішеннями, дозволив сформулювати декілька порад щодо проведення ребрендингу.

Порада 1. Будьте терплячі

Не все те, що у вас у голові, очевидно для людей, які виконують роботу. Аби краще донести свої ідеї, намагайтеся якомога частіше комунікувати. Команду дизайнерів, що працює над цим проектом, я звільнив від усіх інших зобов'язань, у них була можливість заходити до мене в кабінет, ділитися своїми думками, ставити питання стільки, скільки було потрібно (крім заздалегідь запланованих зустрічей раз на тиждень).

Порада 2. Враховуйте думки

Важливо чути думки, які висловлює ваша команда. Ясно, що фінальне рішення – за керівником, але рішення буде простіше приймати, враховуючи коментарі людей, яким ви довіряєте.

Порада 3. Внутрішні зміни – насамперед

Не забувайте, що основою для ребрендингу завжди повинні бути внутрішні зміни. Можливо, ви окреслили нові цілі та завдання або вирішили внести корективи в сам продукт. Якщо таких немає, може, варто почекати з цим кроком.

Порада 4. Не ігноруйте аналітику

Проведення опитування дуже допомогло нам у пошуку ключових рішень, без нього було б досить складно сфокусуватися на головному.

Порада 5. Активно розповідайте про зміни

Використовуйте всі доступні канали комунікації: особисті і корпоративні сторінки в соцмережах, PR, зовнішню і digital-рекламу. Так ви допоможете людям швидше звикнути до нових рішень.

Про практику командної роботи

У цілому процес роботи почався з формування і озвучування команді завдань, що стоять перед нашим брендом.

Завдання №1. Додати емоцій

Для вирішення цього завдання ми провели споживче опитування. Результати дали розуміння того, як нас сприймають споживачі. Так, ми побачили, що серед усіх озвучених якостей не було того, на чому нам хотілося сфокусуватися: турбота і любов. Тому головною ідеєю ребрендингу було висловити емоційну складову нашої роботи.

Для всіх учасників нашої команди можливість бути частиною чогось більшого є стимулом для особистого розвитку і розвитку компанії. Ці емоції ми і хотіли донести до глядачів і організаторів – усіх, хто користується нашими послугами.

Завдання №2. Уніфікувати систему бренд-комунікацій

Крім того, накопичилися суто тактичні завдання щодо бренду, які вже давно потребували вирішення. Деякі елементи логотипу вже втратили свою актуальність. Водночас рішення просто прибрати їх нам не підходило концептуально.

Виходячи з обставин, було сформульоване ключове завдання – створити цілісний образ, уніфікувати систему бренд-комунікацій і привести її до єдиної форми.

Озброївшись завданнями, ми почали втілення задуманого з нуля, відповідальність за всі ключові рішення в цьому процесі я, як керівник, узяв на себе.

Підбиваючи підсумок нашої роботи, можу сказати, що результатом залишилася задоволена вся команда. Крім того, завдяки спільній діяльності, націленій на єдиний результат, ми отримали додатковий бонус: згуртували команду і досягли кращого взаєморозуміння між усіма учасниками процесу.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS