Час змін: як і навіщо змінювати діяльність

Про те, як знайти свій бізнес та зробити його успішним

Фото: pixabay

Багато бізнесменів хоча б раз замислювалися про зміну діяльності або про відкриття додаткового напряму. У когось виходило перше, а хтось зупинявся на другому варіанті. При цьому в усіх – свої історії та передумови для таких рішень.

З якими труднощами стикається бізнес при бажанні змінити діяльність і чому варто цим займатися, поділилася своїм досвідом з Mind підприємець, ментор і лайфчейнджер, викладач курсу O&O Academy «Красивое состояние» Олександра Дергоусова.

Матеріал підготовлено у партнерстві із Pr-агентством Direct Communication.

Я змінила діяльність двічі за 13 років, які займаюся бізнесом. Перший раз це було у 2011 році, коли займалася корпоративними івентами. Ми були агентством повного циклу. Тоді прийшло чітке рішення: навіщо я себе обманюю, навіщо мучу свою команду, я не хочу займатися корпоративними святами. Це було восени, напередодні новорічних корпоративів, коли до нас заходили тендери і часи були непрості – відгомони кризи 2008 року. Я зібрала команду, сказала, що хочу займатися весіллями, і побачила, що у них така енергія пішла, натхнення. І я не пошкодувала жодної секунди, бо у нас як греблю прорвало. Далі була справа техніки.

Так ми пронеслися до 2016 року, це було п'ять приголомшливих років, які ми робили дуже складні проєкти, видатні, дорогі – і нам це подобалося.

У 2016 році відбувся етап, коли я вдруге пройшла шлях самовизначення і почала розуміти, що вже не отримую задоволення від того, чим займаюся. Це був перший дзвіночок. Крім того, я почала бачити зміни ринку. Бізнесмен повинен відслідковувати як свій внутрішній стан і стан своєї команди, так і ситуацію на зовнішньому ринку.

Спочатку я вирішила, що переросла і почала розширювати свої бізнеси, створювати нові проекти. Тоді я запустила бренд постільної білизни Home me, який став моєю другою пристрастю. У процесі створення нових проектів я зробила багато помилок, але кожна з них стала безцінним досвідом.

Які перші кроки в зміні діяльності?

Перший крок, який тобі потрібно зробити, – подивитися на себе, на свою організацію і на ринок і чесно, з внутрішньої правди, відповісти собі на питання: «Що мною рухає далі?». І якщо ти не хочеш продовжувати це робити далі, усвідомлюючи, що у тебе одне життя, і воно швидко проходить, потрібно дати собі чесну відповідь. 

Другий крок – пройти болючу трансформацію. Коли ти починаєш бачити всі свої страхи, всі наслідки своїх рішень – розпрощатися з людьми, які не твої, закріпити підтримку однодумців. Я називаю це «стан ломки».

Третє – коли у тебе трапляється інсайт. Якщо є розуміння, в якому напрямку бігти, я не рекомендую поспішати. Часто, тікаючи від чогось, люди поспішають, не встигають задуматися над чимось новим. Тут можна наробити помилок, дуже важливо цю паузу зробити і усвідомити, чому я пірнаю в щось нове, яке моє бачення, якою є моя мета. Якщо цього не трапляється, автоматично настає наступний крок – це політ. Коли ти завмираєш і дивишся на світ навколо. І вже потім відчуєш свій наступний проєкт, а ти його відчуєш однозначно. Ось ця пристрасть повинна запалитися. Ти знову починаєш робити, і весь Всесвіт починає тобі сприяти.

Про стартові інвестиції

Успішний і відносно легкий запуск агентства для мене – чудо. Коли ми переключилися на організацію весіль, вже за перші місяці ми дуже багато заробили, що дало змогу бізнесові генерувати кошти на себе і розвиватися. У Home me були інвестиції, вони ще не окупилися, ми розвиваємося, запускаємо нові колекції, нові тканини. Що стосується мого викладацького шляху, менторства, то це швидше за інвестиції в себе, я спочатку попрацювала над собою і можу чимось ділитися. Окупилися вони вже з лишком і в матеріальному, і в нематеріальному плані.

Про плани на новий проєкт

За Home me у нас є план розвитку, дистрибуція і продаж в Україні. Це окремий ринок, на якому ми тестуємо, як працює бізнес-модель, і запускаємо ресерч з міжнародного ринку. Ми з'їздили на велику міжнародну виставку і отримали шикарний дорогий досвід, але не отримали фідбек в тому вигляді, в якому ми хотіли.

Тому зараз ми вивчаємо іноземний ринок і швидше за все це буде не у вигляді магазинів, а у вигляді дистрибуції, це буде B2B. Оскільки B2C вимагає дуже великих інвестицій у нашому напрямку. Орієнтуємося на ринок Європи та Америки. В Україні запускаємо нові колекції. Зараз запускаємо дитячу колекцію.

З чого почати?

Найголовніше – потрібно розуміти, що мною рухає, коли я починаю щось робити. Якщо мною рухає бажання створити щось нереальне, пристрасть, любов до проєкту – це один підхід, і зовсім інший, якщо рухає бажання щось робити, вкласти гроші. Людина може зробити багато дурниць і помилок. І це не найкращий стан. Друге – не боятися. Найстрашніше, коли людина проживає своє життя в стані «я боюся щось міняти». Немає жодного бізнесу, який стабільно і однаково працює. Розвиваються ринок і кон'юнктура, з'являються конкуренти, нові ідеї, маркетинг, інструменти, все це відбувається з божевільною швидкістю. У цьому кайф. Так само не варто чіплятися за певний рід діяльності – пройшли ті часи. Якщо взяти будинку Шанель, Луї Віттон – вони в наш час виживають лише за рахунок того, що це будинки з історією. Зараз зовсім інша динаміка. Потрібно перестати триматися і почати кайфувати саме від цих змін. Тоді ти живеш у темпі із Всесвітом і зі світом.

Це стосується всього: особистого життя, роботи. Люди бояться поміняти щось у родині, вони страждають, мучаться. Навіщо? Кому це потрібно? Коли ти настроюєшся на хвилю змін, ти стаєш птахом, що летить у пориві з вітром, і ти кайфуєш і насолоджуєшся. Це відбивається на твоєму зовнішньому вигляді, твоєму успіху, на твоїх досягненнях.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS