Напередодні новорічних свят ми часто згадуємо події, які нас надихнули протягом року, і намагаємось планувати активності на наступний. Для тих, хто замислюється, що треба встигнути зробити впродовж року та які заходи варті уваги, Mind пропонує інформацію «з перших рук».
Співзасновник ЮК «Правое Дело» Микола Демченко поділився з Mind враженнями від цьогорічного Web Summit у Лісабоні (Португалія) і навів п'ять причин, чому є сенс відвідати цей захід наступного року.
Нагадаємо: технологічну конференцію Web Summit 2019, що відбулась у листопаді, відвідали понад 70 000 осіб зі 160 країн світу та понад 1200 інвесторів. Основними родзинками щорічного заходу було спілкування та налагодження ділових контактів з першими особами глобальних компаній, різноманітних стартапів та з інвесторами.
Отже, п'ять причин відвідати наступний Web Summit 2020.
Саме так написав про неї журнал Forbes. Захід дійсно технологічний у всьому – до найменших дрібниць. Відвідувачі можуть завантажити спеціальний застосунок з усіма учасниками та спікерами, розкладом виступів, а їх, до речі, цього року було понад 1200.
Застосунок допомагає контактувати з будь-яким учасником – чи то глава глобальної компанії, чи невеликого стартапу. Будь-кому з них можна написати онлайн-повідомлення. Після завершення заходу всі контакти зберігаються і всіма опціями додатку можна користуватись.
Події підпорядковано і все місто. Реєстрацію на неї можна пройти одразу в аеропорту, а тематичні борди, інформаційні табло на станціях метро та інших зупинках громадського транспорту допоможуть не заблукати містом. До слова, реєстрація у аеропорту заощадила декілька годин, які б довелося витратити для проведення цієї процедури на самому заході.
Web Summit – це один з найвідоміших європейських заходів, де за чотири дні можна хоч приблизно уявити та побачити, куди рухається світ. Свої стенди виставляють не лише компанії, а й міста та країни, що прагнуть залучити інноваційні компанії та розробників на свою територію.
Серед міст були представлені Амстердам, Дубай, Брюссель, Лісабон тощо, серед країн – Саудівська Аравія, Польща, а також французький район Рур. Росія мала чотири величезні стенди: «Московський експоцентр», «Бєлгород», «Москва» та «Сколково». Близько десятка європейських інкубаторів презентували своїх резидентів.
На жаль, окремого стенду України цього року не було, і власні українські розробки наші співвітчизники представляли самостійно.
Загалом саміт дозволяє проаналізувати основні світові тренди та порівняти їх з нашим українським контекстом. Крім того, це можливість познайомитися з інноваційними розробками для окремого ринку, на якому ви працюєте.
Наприклад, для своєї ЮК «Праве Діло» я знайшов декілька цікавих ідей й знайомств. Зокрема, це розробка від учасників з Огайо – онлайн-заповіт, яка може бути затребуваною й у нас. Відповідаєш на стандартні питання системи, записуєш на відео своє звернення до близьких людей, через цифрову ідентифікацію підписуєш все це. Тобі відправляють картку з QR-кодом, яку ти залишаєш довіреній особі. Коли ж настає день смерті, ця людина зв’язується з сервісом та отримує твій заповіт.
Нетворкінг – це одна з основних цінностей заходу. Під час вітального слова-відкриття на центральній сцені, де присутні одночасно біля 30 000 людей, засновник саміту запропонував кожному познайомитись з людьми поряд. Поки відбувалося таке імпровізоване спілкування, зал наповнився неймовірним гомоном. І це був дуже корисний досвід для усіх присутніх. Одразу відчуваєш себе частиною чогось масштабного. На додачу отримуєш купу корисних контактів.
Окрема «опція» Web Summit – можливість поспілкуватись з першими особами глобальних світових компаній, видатними людьми. Наприклад, СЕО Tommy Hilfiger власноруч допомагав відвідувачам зробити лазерні набивки на джинси – технологія, яку презентувала компанія під час заходу.
Спілкування відбувалось як вдень – на стендах і майданчиках саміту, так і вночі – на неформальних «найт-самітах» по всьому місту. Останні виявилися дуже корисними для налагодження контактів, адже неформальна атмосфера сприяє більш вільному спілкуванню.
Зручний розподіл учасників на окремі категорії дозволяє визначити найбільш пріоритетні для відвідування зони та заходи.
Таких категорій цього року було п’ять. Дві з них змінювались щоденно – стартапи, бізнес, що шукає наступний раунд інвестицій. Відтак протягом чотирьох днів можна було спілкуватись із новими людьми.
Три інші мали постійні локації на весь час проведення саміту – це бізнес, що планує розширюватись, глобальні компанії, країни та міста, а також інвестори.
Кожна з категорій учасників об’єднувалась за окремими постійними сферами. Крім того, кожного дня мало не на кожній постійній локації відбувались власні заходи.
Окрема територія була виділена під локації інвесторів, на які вхід був обмежений. Натомість їхні представники вільно пересувались залами і запрошували на свої стенди представників бізнесу чи стартапів, які їх зацікавили.
Крім того, підхід до процесу затвердження рішення про вкладання коштів значно спростився. Якщо раніше такі рішення затверджувались колегіально, то наразі більшість інвесткомпаній через своїх представників могли одразу пропонувати конкретні умови до співпраці.
Звичайно, частіше це можуть бути мікроінвестиційні проєкти, але для багатьох стартапів це значно спрощує доступ до інвестицій.
Web Summit відкриває додаткові можливості і для міста, адже на ці дні значно збільшується потік гостей. Зазвичай учасники та гості саміту залишаються у місті ще на декілька днів. Так місто отримує додатковий прибуток від туристів – відвідувачів пам’яток, ресторанів, кав’ярень, а також готелів, апартаментів чи хостелів.
Навіть звичайна прогулянка вулицями старого міста дозволить скласти власне враження, а також зробити фото для інстаграму :)
Додає позитивних вражень й дуже привітне ставлення містян до гостей. Майже всі, з ким нам довелось спілкуватись, добре володіли англійською і одразу йшли на контакт.
Вартість участі: якщо квитки на Web Summit бронювати за півроку, як робили ми, то вартість на двох учасників складає 900 євро. Пізніше і напередодні конференції вартість квитків зросла мало не вдвічі. Отже таку подорож варто планувати заздалегідь.
Крім того, для жінок існують суттєві знижки – можна придбати квитки за 90 євро, якщо також потурбуватись про це завчасно.
За ці гроші можна відвідувати майже всі стенди на території саміту, брати участь у нічних зустрічах, різноманітних вечірках, користуватись спеціальним застосунком.
Кожному відвідувачу видається спеціальний браслет та бейдж, які мають бути з ним впродовж усього часу проведення заходу. Якщо загубите щось з них, то для продовження відвідування потрібно буде сплатити штраф 100 євро. Якщо ж загубите і те, і те, то доведеться знову сплатити повну вартість квитка.
Вартість проживання в місті: ми бронювали апартаменти за півроку і вони нам коштували 80 євро на добу. Проте навіть на зазделегідь Booking видавав на дати саміту завантаженість готелів майже на 70%. Отже про проживання також варто подбати завчасно.
Як дістатись до Лісабону: найзручніший варіант для тих, хто планує виліт з Києва, – скористатись прямим рейсом від Wizz Air. Крім того, вже наступної весни прямі перельоти до Лісабону розпочне українська SkyUp. Також інші авіакомпанії пропонують квитки до міста з одною чи двома пересадками. Проте для того, щоб не переплачувати, квитки варто купувати не пізніше ніж за півроку.