Краще вчитись на чужих помилках, ніж на власних, каже народна мудрість. Це ж твердження справедливе й для бізнесу.
Який досвід можна отримати за результатами реформування бізнес-процесів у одному ресторані, і чому може навчитись бізнес на цьому прикладі, розповів Mind партнер юридичної компанії ILF Сергій Сильченко.
Як показує практика, українські ресторани і кафе іноді щось порушують. Перший досвід співпраці ILF і Familia був успішним. Ми допомагали ресторану підготуватися до майбутньої перевірки Держспоживслужби. На щастя, у Familia ситуація була керованою і перевірку ресторан пройшов блискуче.
У процесі співпраці стало очевидним, що частина персоналу не до кінця усвідомлює важливість дотримання стандартів роботи, тому не завжди чітко розуміє свої ролі й коло завдань, які щодня потрібно вирішувати. Це, у свою чергу, призводить до труднощів у спілкуванні і збоїв у бізнес-процесах.
Тому іноді менеджери ресторану, в кращих традиціях українського національного бізнесу, перетворювалися на пожежних, яким доводилося гасити одну проблему за іншою.
Дивлячись на ситуацію ззовні та спираючись на досвід наших клієнтів, ми розуміли, що співробітники не бачать картину бізнесу в цілому і часто не розуміють, чого від них чекають. Для менеджменту складно було оцінити цінність кожного для досягнення загального результату, тим більше, що відповідних інструментів для цього не вистачало.
Першим кроком була сесія стратегічного планування з власником і менеджментом бізнесу. За її результатами були сформульовані два ключові виклики:
Щоб реалізувати на практиці сформульовані пріоритети, треба було підготувати низку необхідних документів, які ми розробили спільно з нашим клієнтом.
Коли правила були визначені, настала черга встановлення KPI (показників ефективності) для команд і кожного зі співробітників. Цей процес дозволив вирішити два ключові завдання:
Розроблені правила стали робочим інструментом менеджменту і персоналу ресторану.
Менеджери донесли команді нові правила, презентували їх, обговорили, прояснили, зняли зайву тривожність співробітників.
Сам процес впровадження був сповнений інсайтів для нас. Робота в нових умовах (а вони тепер включають і систему контролю) пролила світло на нові факти в роботі ресторану. Наприклад, адміністратор зауважив, що клієнти одного з офіціантів замовляли помітно менше вина, ніж інші.
Пошуки причин цього феномена виявили, що молодий працівник відчував незручність від того, що не вмів поводитися зі штопором досконало і соромився цього. Тому він намагався пропонувати інші напої, крім вина.
Це стало очевидно тільки під час постійного аналізу показників і залученні його до дискусії про те, що можна було б зробити краще.
Звичайно, проблему швидко вирішили, у тому числі, залучаючи офіціантів до процесу формування винної карти за участю професійного сомельє і постійного навчання.
Кожен співробітник та член команди має усвідомлювати і враховувати інтереси та цілі роботодавця, а роботодавець – інтереси і цілі співробітника.
З огляду на досвід втілення змін в одному ресторані ми сформували декілька рекомендацій, які можуть стати в пригоді власнику будь-якого бізнесу.
І найголовніше – пам'ятайте, що лише ваше чітко сформоване бачення може стати основою для успішного розвитку бізнесу.