Їхати в метро і дивитися відео, спілкуватися в онлайн-чаті під час прогулянки, читати новини, статті, шукати корисне в інтернеті – ті можливості, що з' явилися в нас останніми роками. І це тільки частина того, що ми можемо отримати завдяки технологіям.
Як саме нам допомагає інтернет, що необхідно для впровадження надійного з' єднання та як це впливає на економіку, розповів Mind менеджер з розвитку радіо-бізнесу Ericsson у регіоні Європа й Латинська Америка Володимир Єрещенко.
Близько половини населення світу не має доступу до інтернету, а в найменш розвинутих країнах лише 1 з 5 може під'єднатися до мережі. В умовах пандемії проблема надійного з’єднання все більш загострюється, адже тепер інтернет – це можливості для роботи, навчання та розвитку бізнесу.
Згідно з дослідженням Ericsson Consumer Lab, в умовах локдауну інформаційно-комунікаційні технології допомогли 83% респондентам з 11 країн. Так, вони могли дистанційно вчитися працювати та відпочивати. Однак, окрім користі для користувачів, стабільне з’єднання відіграє важливу роль у відновленні світової економіки.
7 з 10 найдорожчих компаній у світі – цифрові. Серед них такі гіганти, як Facebook і Microsoft, що розробляють онлайн-продукти та сервіси. Зараз, щоб компанія була прибутковою й успішною, не потрібно знаходити нафтове родовище. Натомість пошук нових технологій та їхнє впровадження – те, що допомагає ставати лідерами у своїй індустрії.
Поки світ поповнюється інноваціями, з кожним роком збільшується й кількість інформації, яку людство передає у мережі. Дані Ericsson Mobility Report говорять, що мобільний трафік зріс із 5 ексабайт 2015 року до 90 ексабайт у 2020-му, тобто у 18 разів.
Кожне покоління мобільних мереж від EDGE до нинішнього 4G збільшують і швидкість з’єднання. Тож зараз українці дивляться YouTube в автобусі, користуються інтернетом у метро та спілкуються у соціальних мережах, де б вони не були. І це лише видима частина айсбергу технологій, які відкривають нові можливості для розвитку економіки.
Пандемія суттєво прискорила перехід в онлайн – збільшився попит на онлайн-послуги, стрімінг-сервіси, застосунки для дистанційної роботи тощо. Дані AppAnnie свідчать, що користувачі в усьому світі завантажили 33 млрд нових застосунків у ІІІ кварталі 2020 року та витратили на них рекордних $28 млрд – це на 25% більше, ніж торік.
За нашими прогнозами, зростатимуть не тільки онлайн-сервіси та застосунки. Вже до 2025 року у світі очікується близько 2,8 млрд підключень до 5G, а також 24,9 млрд підключень до інтернету речей (IoT). Ці інновації насамперед відкривають нові можливості для бізнесу та промисловості, адже автоматизація допоможе вивільнити ресурс на створення нових продуктів і послуг.
Загалом цифровізація охоплює все більше сфер, а разом із тим зростає необхідність у якісній інфраструктурі. Стабільне з'єднання з мінімальною затримкою й високим захистом даних – необхідний мінімум, який може дати нове покоління мобільного широкосмугового доступу – 5G.
Щоб виграти від впровадження нових технологій, варто вже зараз підготувати ринки та закласти міцний фундамент:
71% українців регулярно користуються інтернетом, найчастіше – через смартфон. Доступ до мережі їм необхідний і для роботи, і для відпочинку. Поки не всі українці можуть повноцінно використовувати можливості мережі, зокрема, через нерозвинені цифрові навички й обмеженість доступу до якісного з’єднання.
Проте з кожним роком електронні послуги стають доступнішими – зареєструвати ФОП можна також з телефону за лічені хвилини, податкову звітність можна подавати онлайн, а Міністерство цифрової трансформації анонсувало запуск електронного запису на ПЛР-тестування, онлайн-рецепти на антибіотики та інші сервіси для боротьби з COVID-19.
Сервіси доставки та онлайн-послуги допомагають українському ритейлу та ресторанному бізнесу пережити карантин. Zakaz.ua, Glovo i Raketa говорять про суттєве збільшення попиту через запровадження карантину.
Разом із цим в Україні зростає ринок хмарних сервісів, який становитиме $33,7 млрд до кінця цього року. Зберігання сімейного фотоальбому у хмарі, сервіси стримінгу музики й відео набирають обертів завдяки зручності та простоті використання. Навіть серед державних установ на 50% зросли витрати на хмарні рішення в порівнянні з 2019 роком, тож технології все більше проникають і в державний сектор.
Тривалий час ми спостерігали зростання попиту на цифрову трансформацію бізнесу, все більше сервісів, процесів ставали доступні онлайн. Криза, пов'язана з пандемією коронавірусу, лише посилила процеси цифровізації навіть традиційних галузей, на кшталт промисловості, і створення нових бізнес-моделей, в основі яких лежать технології.
Сучасна економіка, щоб вижити, стає більш універсальною, стійкою до викликів перш за все завдяки технологіям. Надійне з’єднання тим часом дозволяє багатьом людям у світі не тільки працювати та навчатися безпечно онлайн, а й створювати бізнес-моделі, які роблять внесок у підтримку економіки вже зараз та її розвиток завтра.