Віддалені карантином: як налагодити роботу команди

І як вирішувати повсякденні завдання під час дистанційної роботи

Фото: pixabay

Другий локдаун, хоч і не такий нещадний, як весняний, все одно став викликом для багатьох компаній. Звичка працювати віддалено вже нікого не лякає. При цьому питання збереження команди і необхідність вирішувати завдання віддалено, залишаються актуальними.

Катерина Фуртак, операційний директор Unstoppable Domains, розповіла Mind на прикладі своєї компанії, як організувати роботу команди в онлайні, як мотивувати співробітників із 11 різних країн світу в непростий період карантину та синхронізувати команду в офісах Києва та Сан-Франциско.

Очевидно, що постпандемічний світ відрізняється від звичного нам, який залишився у 2019-му. За прогнозами, через десять років кожен третій офісний працівник у світі працюватиме віддалено. Щоб зберегти бізнес, вже зараз варто шукати користь від нової норми і подумати, що робити, аби плекати корпоративну культуру компанії, працюючи віддалено.

Remote-лайфхаки

Уже давно працюючи віддалено, ми розробили свої рішення, як оптимізувати робочий процес і підвищити загальний потенціал команди:

Як контролювати команду віддалено

Розробники у нас в основному розділені за напрямками, і кожна гілка знаходиться в одній часовій зоні. Наприклад, блокчейн – це в основному Україна, хоча й не всі ходять до офісу. Для блокчейн-команди ми проводимо щоденні 45-хвилинні стендапи, для трекінгу завдань користуємося Pivotal Tracker. Ну, і звичайно ж, спілкуємося в Slack.

Сейлз-команда – в США. Одна співробітниця навіть змінила країну проживання, переїхавши з Європи, щоб бути в одному часовому поясі з колегами із США і брати участь у спільних дзвінках з клієнтами і партнерами.

Уроки remote

Якість спілкування помітно змінюється. Потрібно бути готовим до того, що результат безпосередньо залежить від уміння чітко ставити завдання. Вибудовувати графік потрібно з урахуванням часових поясів, іноді для цього потрібно переглянути пріоритетність завдань або шукати компромісне рішення, яке б влаштувало всіх.

Потужний виклик – це формування довірливих стосунків всередині команди. Коли людям доводиться працювати разом, а вони не знайомі особисто, це може створювати напругу. Команди, які розподілені по різних країнах, можуть зіткнутися з проблемою особистої довіри і невпевненості в досвіді та знаннях один одного. Її можна вирішити, лише збільшуючи частоту особистого спілкування. Для цього ми обираємо певний час, коли команда працює разом, і проводимо розважальні онлайн-тімбілдінги.

Також серед неформальних можу виділити такі формати:

Усі неформальні зустрічі проводяться онлайн та є опціональними. Маєш час і бажання – приєднуєшся. В Україні нам пощастило також мати можливість іноді влаштовувати невеликі вилазки разом наживо – до бару або ресторану.

Як працює команда

Головний плюс розподіленої команди – це те, що у людей кардинально змінюються поняття про KPI. Тобто вже ніхто не вважає своїм основним завданням відсидіти в офісі з 09:00 до 18:00. Тому єдиним орієнтиром залишається результат. Якщо менеджер зміг правильно побудувати систему мотивації, співробітники самостійно розподілятимуть завдання, плануватимуть свій час і працюватимуть на досягнення спільної мети. Ключ до цього лежить у фокусі на особистому спілкуванні й умінні чути потреби кожного члена команди.

Очевидні зміни, які принесла з собою пандемія, ще раз довели, що прив'язка до однієї локації або постійного офісу – просто стара звичка. Якщо ти займаєшся улюбленою справою з людьми, які тебе надихають, немає різниці, де ти знаходишся. У коворкінгу в Києві або в Долині. Згуртована команда – це все, що потрібно для крутого продукту. І дзвінки в Zoom точно не позбавляють людей любові проводити час разом. Ми це довели на своєму досвіді віддаленої роботи.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS