Успіх за планом: як будувати стратегію в нових умовах

І чому «п'ятирічки» вже не працюють

Фото: pixabay

Базова мета маркетингу – забезпечити постійне зростання дохідності проєкту (якщо тільки в його основу не покладена інша мета). А стратегія – той інструмент, який дозволяє її досягати, у довгостроковій перспективі розвивати проєкти та надавати реальний результат. Чому «п’ятирічки» вже не працюють і як правильно будувати й реалізовувати стратегію онлайн-маркетингу для бізнесу, розповів Mind керівник департаменту по роботі з великими проєктами в агентстві перфоманс-маркетингу Netpeak Юрій Грузинський.

Стратегія – важливий інструмент в роботі над проєктом. Завдяки її правильній побудові ви завжди матимете чіткий план дій: будете розуміти мету, інструменти її досягнення та способи оцінки ефективності.

Що важливо враховувати в реалізації стратегії?

Нагадаю, що в нашому випадку стратегія роботи над проєктом – це не глобальний план на рік, а деталізований план дій із відповідним процесом та roadmap на шість місяців. 

Рік – це занадто великий період для того, щоб робити певні прогнози, враховуючи швидкі зміни та необхідність адаптуватися під них. Саме тому формат піврічних стратегій є найоптимальнішим варіантом для розвитку бренду.

Які етапи процесу реалізації стратегії?

Що має в собі стратегія?

  1. Roadmap роботи до формування стратегії. Фактично, це докладно розписаний шлях до результату.
  2. Щомісячний план дій із вказаними сферами відповідальності. Більш докладний документ, з якого видно, хто відповідає за той чи інший процес (як з нашого, так і з боку клієнта). Це дозволяє дотримуватися виконання тижневих ітерацій.
  3. Медіаплан у різних сценаріях: як для PPC, так і для органіки. Глобальний і тижневий медіаплан дозволяє бачити докладну статистику виконання плану.
  4. Графік щомісячних зустрічей із клієнтом. Існує для фіксування кожної зустрічі з клієнтом та оцінки ефективності.
  5. Зафіксований графік щотижневої комунікації з клієнтом. Дозволяє підтримувати зв’язок на кожному етапі реалізації стратегії.
  6. Налаштовані алерти щодо відхилення.
  7. Комунікація. До якої також належить обов’язковий фолоу-ап після кожної зустрічі та завчасна комунікація при змінах.
  8. Налаштований репорт: внутрішній і зовнішній. Може бути орієнтований на фінансову складову, щоб аналізувати прибуток.
  9. Щоденна робота із задачами. Звірка даних із дотримання KPI та дедлайнів, до контролю якої клієнт має доступ.

Такий докладний план необхідний для чіткої реалізації стратегії без жодних відхилень, як з нашого боку, так і з боку клієнта. Він обговорюється ще на етапі зустрічі, і після затвердження ми дотримуємося наміченого плану.

Така система роботи дозволяє на 80–90% виконувати всі заплановані ініціативи. Для цього ми зображуємо криву фактичних речей, на якій видно, що ми виконали чи не виконали або навіть перевиконали.

Важливо також зрозуміти ретроспективу, як і що вплинуло на наш результат, адже збір попередніх даних дозволяє будувати ефективні стратегії. Обов’язково треба оцінювати результат із різних поглядів: фінансової, технічної, поканально тощо.

Що має вплив на результат?

Оперативність. Важливо чітко розуміти зв’язок між швидкістю обміну інформацією, процесу, впровадження ТЗ та результатом. Здається, 2020 рік усім нам показав, як швидко все може змінюватись, тому ми просто зобов’язані навчитися підлаштовуватися під ці зміни якомога швидше.

Стратегічні рекомендації мають впроваджуватися швидко, а рекомендації загального характеру – за узгодженням.

Залученість всіх учасників. Важливо отримувати достовірну інформацію, як операційну, так і про майбутнє проєкту: зміни, пріоритети просування тощо. Для цього необхідно досягти злагодженої роботи з інхаус.

Постійна комунікація. Ми ділимося своїми напрацюваннями та отримуємо деталізовану інформацію про асортимент, бізнес-процес чи офлайнову активність. Всі зміни узгоджуються між командами з метою уникнення технічних помилок. Ми зі свого боку своєчасно надаємо вичерпну інформацію про результат, що допомагає уникнути потенційних проблем та знайти ідеї для розвитку.

Стратегія – це не абстрактна мета, амбіції та бажання. Це не про те «де наша компанія опиниться через 5 років?» Перш за все – це документ, який відображає ринок, тренди, основних конкурентів, позиціонування, чинники розвитку, докладний план дій та ресурс для запланованого темпу зростання.

Стратегія як інстру​мент:

Важливо розуміти, що стратегія – це не абстрактне поняття. Це справді рутинний і трудомісткий процес, який потребує постійної концентрації та контролю. І успішним він буде лише тоді, коли цілі розвитку проєкту та команд співпадатимуть і знаходитимуться в єдиній системі координат.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS