Що будувати: які формати житла найперспективніші

І як зміняться сучасні ЖК найближчим часом

Фото: pixabay

За останні кілька років на ринку первинної нерухомості Києва та області з'явилося понад 600 нових проєктів. Незважаючи на політичні перипетії, економічну стагнацію, нестабільність національної валюти і пандемію COVID-19,що охопила країну, інтерес до нерухомості залишився стабільним. Однак вподобання інвесторів змінилися. Хоча ціна, як і раніше, є основним фактором при виборі об'єкта для інвестування, сьогоднішній інвестор змушує забудовників наповнювати свої проєкти всілякими опціями, щоб якісно виділятися на тлі безлічі конкурентів. Які проєкти нерухомості будуть користуватися попитом ще багато років, а хто піде з ринку, розповів Mind маркетолог, фахівець із розробки концепцій проєктів житлової нерухомості Броніслав Чумак

Квартали-субурбіі або «нульовий кілометр» і проекти mixed-use формату

Одним із визначальних чинників ціноутворення проєкту є його місце розташування і то, як воно поліпшить/полегшить життя своїх майбутніх мешканців. Зі стрімкою урбанізацією великих міст, зростання населення і, як наслідок, – збільшенням навантаження на наявну інфраструктуру, логістика містом стала займати більше часу. Для всіх тих, у кого немає можливості працювати віддалено, уже звичним стало закладати не менше 1,5 години виключно на щоденне переміщення за маршрутом будинок – офіс – дім. А якщо попутно ще є необхідність завезти дитину в садок/школу, а після знайти місце для парковки біля офісу, ця цифра з легкістю збільшується до двох годин.

Як відповідь на цей виклик світовий ринок нерухомості запропонував два нових формати житлових комплексів. Теорія нульового кілометра спочатку з'явилася в сільському середовищі. Продавати там же, де вирощуєш, – це розумно й екологічно, не потрібно витрачати час і бензин на логістику. Девелопери переосмислили це в розрізі «працюй там, де живеш, живи там, де працюєш».

Формат mixed-use є плодом маркетингових відділів самих девелоперів і новоствореної концепції WLPL – work live play learn. Він передбачає наявність у майстер-плані комплексу не тільки житла, а й безлічі об'єктів соціальної, торгової, розважальної та рекреаційної інфраструктури.

У чому переваги цих форматів? Сучасний покупець нерухомості при виборі житлового комплексу тепер оцінює не просто квартиру або характеристики самого будинку, а й оточення, організацію простору, вже наявну інфраструктуру локації загалом і безліч інших факторів, які ще раніше не мали такого значення.

Подібні ж формати житлових комплексів дають можливість закрити чи не 100% побутових потреб, не залишаючи територію власного кварталу. Прокинутися, поснідати в булочній, потрапити на ранкове заняття з плавання, піти в офіс, на зворотному шляху забрати дитину зі школи, зайти разом за продуктами, а ввечері піти всією сім'єю в кіно. І все це без потреби кудись їхати, витрачати час і ресурси на дорогу. Якщо ще 10 років тому такий «сценарій» здавався утопічним, то вже сьогодні це – нова реальність.

Клубні проєкти малоповерхової забудови

У багатьох країнах такий формат є переважним. В Україні, на жаль, малоповерхове будівництво донедава велося переважно в невеликих населених пунктах. Але сьогодні цей формат став популярним й у великих містах.

Клубні проєкти малоповерхової забудови є ідеальним рішенням для тих, хто зараз не готовий до покупки і життя в приватному домоволодінні, але при цьому хоче втекти від мегаполісу, міської метушні та контактів із великою кількістю людей. Традиційно такі проєкти реалізовуються в тихих місцевостях, розташованих далеко від виробництв і великих автомагістралей.

Правда, в українських реаліях клубними будинками називають проєкти, які не потрапляють під такі за своїми параметрами.

Які атрибути повинен мати проєкт, щоб його можна було вважати комплексом клубних будинків?

Як зміняться ЖК у найближчому майбутньому

Ідеальних житлових комплексів не існує. Ідеальними конкретно для нас їх робить відповідність наших основних вимог до майбутнього будинку. І все ж багато форматів ЖК очікують досить серйозні випробування.

За останні 5 років споживча парадигма істотно видозмінилася, а з нею – і вимоги до нового житла, до яких забудовники так чи інакше, але змушені прислухатися. На ринку вже немає традиційних економ-, комфорт- і бізнес-класів, а саме поняття клас трансформувалося в категорію.

Серед усіх пропозицій новобудов виділяються дві принципово нові категорії – комфорт+ і бізнес+, у яких виділяються нові формати. І серед усіх нових пропозицій, які за ці роки з'явилися, на ці категорії припадає понад 30% від місткості ринку.

З роками тенденція лише набиратиме оборотів. Наприклад, уже кілька років попит на житло економ-класу, без належної інфраструктури, падає, водночас зростає зацікавленість житлом, характеристики та опції якого дозволять людям не тільки поліпшити свої житлові умови, а й якісно поміняти місце існування загалом.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS