По секрету всьому світові: навіщо бізнесу інформаційна безпека

Хто і як може злити дані

Фото: depositphotos

Коли немає фізичних загроз, то й фізичний захист не потрібний, а ось інформаційний – потрібен завжди. Що таке інформаційна безпека бізнесу і що потрібно робити, щоб звести нанівець ризики як внутрішніх, так і зовнішніх атак? Чому в сучасному світі ми все частіше звертаємо увагу на цей вид безпеки? Розповіла Mind СЕО компанії SOFTICO Лариса Куроєдова.

Інформаційна безпека бізнесу стала найважливішою складовою його успішного ведення. І починається вона вже лише з однієї думки створити компанію. Під час розвитку бізнес постійно змінюється, йому доводиться підлаштовуватися під реалії часу, зважати на нові правила гри і дотримуватися букви закону. Керівництво компаній часто двояко ставиться до безпеки бізнесу: хтось із більшою відповідальністю, а хтось скептично. Іноді загрози переоцінюють, іноді вони недооцінюються. Великий бізнес піддається атакам десятки разів на день, причому ці атаки мутують. Але зараз ми говоримо не про захист від зовнішніх атак, а про створення безпечного інформаційного середовища в самому бізнесі.

Інформаційна безпека та бізнес-стратегія фірми

Фахівці в галузі інформаційної безпеки (ІБ) краще за всіх розуміють, що захист інформаційної інфраструктури організації відкриває нові ділові можливості, а наявні бізнес-процеси вимагають менше ресурсів для ефективної роботи. Надійний захист інформації дозволяє залучити до бізнесу нових партнерів. Чим вищий рівень довіри, тим більший рівень доступу безпечно можна надавати зовнішнім сторонам: клієнтам, діловим партнерам, співробітникам і підрядникам. Це допомагає розширити бізнес та одночасно спрощує виконання операцій, знижуючи витрати.

Однак класичний підрозділ з ІБ, на жаль, дуже часто відірваний від реалій бізнесу та прив'язаний суто до технологій. Компанії, у яких директори та керівники відділів з ІБ мають уявлення про бізнес-процеси та методологію управління проєктами, можна полічити на пальцях. Крім того, чомусь існує стереотип, що ІБ прив'язана до інформаційних технологій (ІТ). Добре, що в пресі та на семінарах все частіше почали наголошувати, що ІБ – це не лише ІТ. Але знову ж таки, згідно зі статистикою, у більшості компаній ІБ прив'язана до ІТ, має загальний з ІТ бюджет, а топменеджмент компаній упевнений, що ІБ – лише підрозділ ІТ.

Необхідно розуміти, що в сучасному світі ІБ – це насамперед дуже сильний менеджмент, чітке уявлення бізнес-стратегії компанії та вміння взаємодіяти з усіма її підрозділами. Технології – це лише інструмент. Без ефективного менеджменту й розуміння бізнес-стратегії компанії на підрозділи ІБ дивитимуться як на підрозділи, що не впливають на фінансові результати компанії.

Управління ІБ на середньому рівні дозволяє окупити витрати, а за хорошого менеджменту – збільшувати прибутки та робити бізнес ще ефективнішим. Сьогодні йдеться про те, що ІБ дозволяє розширювати бізнес у глобальному масштабі незалежно від розмірів компанії або її розташування.

Взаємодія з топменеджментом

Досить складно говорити про те, як встановити взаємини з топменеджментом організації, не знаючи її структури та історії. У компаніях, де безпека інформації має критичні для бізнесу функції, директор з ІБ практично завжди порозуміється з керівництвом. Але факт залишається фактом: незалежно від компанії, якщо керівництво стежить за дотриманням безпеки, має фундаментальні знання в галузі захисту інформації та надає великого значення роботі за напрямом ІБ, для компанії та бізнесу це буде максимально вигідним.

Найскладніше і важливіше переконати керівництво в тому, що надійна та безпечна оптимізація будь-яких бізнес-процесів компанії дозволяє їй сфокусуватися на ключових аспектах діяльності та вивести ефективність виконання операцій на новий рівень.

Тому дуже важливо, щоб представники ІБ брали участь у плануванні та реалізації бізнес-стратегії компанії. Коли стратегія орієнтована на бізнес, проблема інвестицій у безпеку вирішується сама собою.

Інформаційна безпека та робота поза офісом

У наших сьогоднішніх реаліях усе частіше застосовується робота співробітників поза офісами. З цієї причини виникає ризик крадіжки даних компанії та збільшення загроз інформаційної безпеки. Це відбувається тому, що бізнес не готовий централізовано керувати своєю мережею або інфраструктура не достатньо готова, недостатньо інструментів для захисту інформації або відсутня налагодженість процесів і, що важливо, низька кваліфікація персоналу. Найуразливішою ланкою всередині компанії є сам співробітник.

Бажання перейти на пропоноване посилання, відправити на свою особисту електронну пошту документи – людський фактор ніхто не скасовував. І якщо в компанії не розроблена й не реалізована політика безпеки та конфіденційності, то такі дії персоналу можуть стати причиною витоку важливої інформації.

Саме тому до питання збереження даних будь-якого бізнесу варто ставитися надзвичайно серйозно.

Без додаткових комплексних рішень бізнесу вкрай складно протидіяти злагодженим діям зловмисників. За прогнозами фахівців, 2022 року кіберзлочинці почнуть формувати нові групи, які стануть ще більш значною загрозою, ніж «інфраструктура» зловмисників, що діє зараз.

Підрозділ інформаційної безпеки має стати бізнес-одиницею, спрямованою на підвищення ефективності та прибутковості компанії. Інформаційна безпека – це сильний менеджмент і розумне управління. І результати роботи відділу інформаційної безпеки в розвитку бізнесу компанії стануть найкращим доказом надійності та правильності цього підходу до ІБ.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS