Показати себе: 5 аргументів за системну комунікацію СЕО

І чому формуванню особистого бренду варто приділяти увагу

Фото: shutterstock

Нещодавній коментар президента Зеленського в інтерв'ю WP про те, що населення офіційно не попереджували про напад росії на Україну, аби не спровокувати хаос серед цього самого населення, викликав неабиякий резонанс у суспільстві. Обговорення на кшталт «а як було потрібно зробити» досі тривають і в соцмережах, і в ЗМІ. Так, будь-яка комунікація із соціумом може впливати на формування суспільної думки з того чи іншого питання. Натомість правильне й майстерне подання тої чи іншої точки зору може зменшити градус напруги або, навпаки, підвищити. Все залежить від мети, з якою політики звертаються до аудиторії. Вміння налаштовувати стосунки із суспільством потрібне не тільки останнім, а і бізнесу. Спеціально для Mind Крістіна Банна, Group Account Director в Newsfront Communications, навела п'ять аргументів, чому важливо правильно комунікувати з аудиторією, як пояснити керівництву особливості роботи комунікації та навіщо витрачати на них ресурси, а також які переваги вони можуть принести бізнесу.

Рано чи пізно кожен, хто працює з комунікаціями, стикається з нерозумінням керівництва: навіщо це, чому потрібно витрачати час на інтервʼю, написання матеріалів для ЗМІ або постів в соціальних мережах? Скоріш за все, чули щось схоже на: «Скільки ця стаття продасть мого товару / допоможе найняти людей?» або «Скільки треба написати колонок, щоб мати хорошу репутацію?». 

Загалом комунікації можуть допомогти досягти бізнес-цілей, легше наймати найкращих спеціалістів, залучати партнерів та клієнтів, а також захистити компанію під час криз.

1. Про вас уже знає інтернет

Якщо ви не перший день на ринку, CEO та компанія має в будь-якому випадку певну репутацію в очах вашої аудиторії. Проте яка вона, хто на неї впливає та чи це керований процес – це вже питання.

Чи готові ви дозволити формувати уявлення про вашу компанію комусь іншому, поза компанією? Якщо ні, варто почати стратегічні комунікації, і ось ще декілька причин.

2. Комунікації допомагають сформувати команду

Комунікації полегшать наймання талановитих співробітників.
Як продукт вже більше не тільки про ціну/якість, так і робота більше не тільки про гроші. 

Найкращим талантам важливо, щоб компанія розділяла їхні цінності та транслювала їх.

За даними Deloitte, 46% молодих кандидатів на senior-позиції відмовлялися від оферу через неспівпадіння з персональними цінностями. Якщо компанія системно комунікує з цільовими аудиторіями та розповідає про те, яку цінність вона несе суспільству, який продукт створює, їй буде легше та дешевше залучати нових колег.

3. Інформація в інтернеті має правильно працювати

Якщо ви плануєте працювати з міжнародними клієнтами та партнерами, вони точно будуть гуглити про вас.

Перед тим як вести переговори та укладати будь-які контракти, бізнес, звісно, перевіряє своїх майбутніх партнерів.

Публічність на локальному ринку, розвинений особистий бренд керівника додадуть вам балів у плані надійності, стійкості бізнесу та складуть уявлення в потенційного партнера чи клієнта про вас.

4. Особистий бренд вирішує нагальні питання

Розвинений особистий бренд та КСВ-проєкти – запорука мінімації криз або їх швидке вирішення.

Системні інвестиції в комунікації можуть стати рятівною подушкою безпеки на випадок кризи. Якщо ви розвиваєте корпоративно-соціальний бізнес, системно комунікуєте зі споживачами та іншими стейкхолдерами, вони можуть стати вашими адвокатами, якщо щось піде не так.

Наприклад, у 2018 році до співвласника «Нової пошти» Володимира Поперешнюка прийшла з обшуками прокуратура, компанію звинувачували в ухиленні від податків. Тоді інші представники бізнесу, клієнти та медіа створили такий соціальний тиск, що це допомогло досить швидко закрити справу.

Така підтримка – це результат системної роботи не тільки над брендом компанії, а й над особистим брендом Володимира. Деякі дослідження показують, що майже половина (48%) репутації компанії повʼязана з репутацією генерального директора. Тому формувати довіру та інвестувати в розвиток публічності СЕО дуже важливо.

5. За вами вже стежать багато очей

Якщо ваші потенційні співробітники – молодь, їм важливо, щоб у керівника був розвинений особистий бренд, щоб він був активним у соціальних мережах та мав свою позицію.

За даними Edelman Trust Barometer за 2022 рік, від СЕО очікують, що він виступатиме обличчям компанії, буде висловлюватися щодо соціальних та геополітичних питань. 

Зараз, у воєнний час, кандидати будуть дуже уважно дивитися, як вчинив СЕО, чи зміг він прийняти складні рішення, щоб підтримати співробітників та бізнес.

Ефективність комунікації та її вплив на бізнес також можна та потрібно вимірювати. Це такий самий процес, як і будь-який інший у бізнесі – фінансова чи кадрова ефективність. Тому ви завжди можете поміряти, зрозуміти ефективність та коригувати за потреби, проте варто розуміти, що це завжди гра в довгу, яка дає результати не одразу.

Системні інвестиції в комунікації – не рятівний жилет для бізнесу, але це точно важлива складова, яка допоможе значно посилити компанію, досягти поставлених бізнес-завдань та залучати кращі кадри і партнерства.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS