Позитивні відгуки клієнтів – це, безумовно, важливо для створення гарної репутації. До того ж це й можливість привернути увагу до сайту більшої кількості користувачів. Тож експерти радять приділити увагу роботі з відгуками. Як вони впливають на SEO та чи впливають взагалі і чому варто їх нарощувати, розповів Mind CEO Elit-Web Ігор Воловий.
Одразу варто зауважити, що для Google відгуки все ж не є безпосереднім фактором ранжування сайту, а тому пошукова система не враховує їх під час прийняття рішення щодо того, де сайт чи частина контенту мають ранжуватися на сторінках пошукової видачі. Але!
Водночас відгуки можуть опосередковано вплинути на видимість вашого бізнесу в інтернеті й досягати інших важливих цілей. Наприклад, за даними дослідження Spiegel, у товарів із відгуками на 270% вищий коефіцієнт конверсії, ніж у тих, які відгуків не мають. А дослідження Moz підтверджує, що відгуки клієнтів – це важливий фактор саме для локального SEO. Та є і інші переваги збільшення кількості позитивних відгуків.
Відгуки клієнтів – це своєрідна соціальна рекомендація, яка демонструє репутацію і якість продукту або послуги. Люди схильні довіряти думці інших споживачів більше, ніж рекламним слоганам або описам на сайті.
За даними досліджень, 88% користувачів довіряють онлайн-відгукам так само, як і особистим рекомендаціям, а 72% кажуть, що позитивні відгуки збільшують їхню довіру до бренду.
Отже, це допомагає створити хороший імідж компанії, поліпшити лояльність клієнтів і залучити нових.
Відгуки – це чудовий спосіб показати своїм клієнтам, що ви цінуєте їхню думку й готові до діалогу. Ви можете використовувати відгуки для отримання зворотного зв’язку про свої продукти або послуги, визначати сильні та слабкі сторони, розв'язувати проблеми та скарги, дякувати за компліменти й заохочувати до подальшого співробітництва.
За даними Power Reviews, 77% самостійно шукають сайти з рейтингами та відгуками. А наявність відгуків на таких сайтах підвищує ймовірність покупки та залученість аудиторії.
Відгуки клієнтів – це, між іншим, ще й потужний інструмент для поліпшення SEO сайту. Вони додають свіжий і унікальний контент, який відповідає запитам і потребам користувачів. А ще містять ключові слова та фрази, які допомагають пошуковим роботам зрозуміти тематику й контекст сайту.
За даними досліджень Brightlocal, відсоток споживачів, які щоденно використовують інтернет для пошуку інформації про місцевий бізнес, відгуків та оглядів інших користувачів, складає близько 34%.
Таким чином вони, проявляючи інтерес, збільшують об’єми трафіку сайтів та допомагають підвищити їхню видимість в пошукових системах, залучити більше органічного трафіку й покращити показники ранжування, хоча й не є безпосередніми його факторами.
Відгуки клієнтів – це ще й спосіб виділитися серед конкурентів у пошуковій видачі. Якщо ви використовуєте структуровані дані для своїх відгуків, то можете отримати зірковий рейтинг, який буде показаний поруч із вашим сайтом. За даними LocalLogy, близько 35% користувачів клікають на сайти із зірковим рейтингом, а 56% кажуть, що це впливає на їхнє рішення про покупку. Отже, відгуки клієнтів допомагають привернути увагу потенційних клієнтів, поліпшити CTR (коефіцієнт клікабельності) і конверсію.
Дуже важливо не просто збирати відгуки, а й правильно використовувати їх як інструмент для поліпшення власного сервісу, розвитку бізнесу та, звісно ж, просування. Тому маємо для вас кілька порад.
Насправді негативні відгуки можуть принести певну користь, якщо ви використаєте їх як можливість поліпшувати власні продукти або послуги, а також продемонструвати свою відкритість і готовність до співпраці. Понад 60% споживачів більше довіряють тим сайтам, які мають як позитивні, так і негативні відгуки. Звісно ж, перших має бути значно більше.
Однак абсолютно «стерильна» картинка без жодного негативного чи бодай нейтрального відгуку лише насторожує. Потенційний клієнт починає думати, що компанія навмисне видаляє весь негатив і накручує собі гарні відгуки. І це дійсно може бути так. Адже 100% позитивних відгуків практично не буває.
Важливо при цьому реагувати не лише на негативні відгуки, а й на позитивні. Дякуйте за компліменти, розбирайтеся з проблемами та скаргами, пропонуйте альтернативні рішення або знижки, заохочуйте клієнтів повертатися до вас знову. Клієнтам подобається, коли на їхні відгуки реагують і відповідають. Це збільшує лояльність до бренду та стимулює повертатися до нього.
Це допоможе поліпшити SEO сайту, а також показати вашим потенційним клієнтам, що ви маєте гарну репутацію і якість продукту або послуги. Ви можете використовувати структуровані дані для своїх відгуків, щоб отримати зірковий рейтинг, який буде показаний поруч із вашим сайтом у пошукових системах. Ви також можете додавати фото або відео до своїх відгуків, щоб зробити їх переконливішими.
Це допоможе розширити вашу аудиторію та залучити клієнтів із різних каналів. Ви можете обрати ті сайти, які найбільше підходять для вашого бізнесу й мають хорошу репутацію та авторитет. Деякі з найпопулярніших сайтів із відгуками – це Google My Business, Trustpilot, Yelp i Facebook.
Хоча відгуки й не є фактором ранжування, вони все ж можуть дуже суттєво впливати на SEO-показники сайту
Так, на самому початку ми сказали, що відгуки клієнтів не мають безпосереднього впливу на ранжування сайту. Однак вони водночас можуть бути вкрай корисними для SEO з інших причин:
Додамо також, що негативні відгуки клієнтів хоча й можуть бути доволі неприємним явищем для власника компанії, вусе ж здатні виявитися навіть кориснішими за позитивні. Вони допомагають бізнесу ставати кращим, якщо грамотно їх використовувати:
Тому не варто намагатися боротися з негативом у відгуках радикальними методами, просто видаляючи їх, якщо є така можливість. Натомість потрібно використовувати його на власну користь, демонструвати свою готовність поліпшувати свій продукт чи сервіс, шукати шляхи розв’язання наявних проблем, на які вказують клієнти. Це може бути корисним і для бізнесу загалом, і для сайту та його SEO-показників зокрема.
Сподіваємося, інформація була для вас корисною й нам вдалося переконати вас, що відгуки клієнтів – це не лише про формування репутації в інтернеті, а й про додаткові можливості для ефективного просування та розвитку. Користуйтеся цим, і ви отримаєте чудові результати!