Безліч громадян і компаній в Україні намагаються допомогти ЗСУ та цивільному населенню, що постраждало внаслідок атак російських окупантів. Такі заходи можуть стати певною місією для компаній і бізнесів та заразом об'єднати команду співробітників. Як змінилися підходи компаній до об'єднання команд і формати проведення івентів, розповів Mind співзасновник FILOSOFIA Event Group Євген Шапошніков.
За результатами опитування «Нові очікування українців від роботодавців» від robota.ua, майже 60% респондентів обрали б роботу в компаніях, які регулярно донатять на ЗСУ та допомагають цивільним. Для порівняння: 2020 року на соціальну місію роботодавців зважали 46% опитаних. Та й клієнти івент-агенцій усе частіше просять зробити захід зі зборами на гуманітарні чи військові потреби.
Успіх компанії залежить не лише від виконання робочих завдань, а й від взаєморозуміння між її співробітниками на рівні людських стосунків.
Повномасштабне вторгнення ще більше посилило віддалення членів робочих колективів, яке було під час епідемії COVID-19. Наразі близько 9 млн українців перебувають за кордоном. Люди продовжують працювати онлайн, тож звичних зустрічей поменшало б.
Зараз треба працювати над тим, щоб повернути злагодженість колективів, адже бізнес в Україні попри всі виклики має розвиватися, ба більше – бути ефективним.
Значний поштовх для розвитку соціально відповідальних заходів в Україні, як не сумно констатувати, дала війна.
В умовах, що склалися, компанії прагнуть із максимальною користю витрачати свої кошти, зокрема і на проведення івентів. У цьому випадку волонтерство та тімбілдинг – достатньо цікавий «метч».
У своїй практиці ми вже мали нагоду простежити подібну тенденцію через проєкт «Тиждень добрих справ», у якому взяли участь 200 співробітників компанії robota.ua. Його визнали і за кордоном – проєкт цього року отримав золото на престижній міжнародній премії BEA World у номінації «Team building» з-поміж 333 інших івентів.
Це доводить, що Україна ефективно впроваджує світові тренди щодо соціально корисних заходів у галузі івент-індустрії та має всі шанси стати трендсетером на цьому полі.
Далі на прикладі проєкту «Тиждень добрих справ» наведу варіанти актуальних ініціатив, які можуть згуртувати команду компанії.
З повномасштабним вторгненням проблеми соціально вразливих груп загострилися, особливо це стосується внутрішньо переміщених осіб.
У межах своїх корпоративних соціально відповідальних програм компанії можуть розробити заходи щодо підтримки цих соціальних груп як частину тімбілдингу.
Зокрема, співробітники компанії robota.ua відвідали реабілітаційний центр «Джерело», що на Київщині, де провели профорієнтаційні заходи для дітей, яких врятували з окупованих територій.
Протягом повномасштабного вторгнення кількість тварин у притулках у тилових областях збільшилася щонайменше на 30%, а у прифронтових шелтерах – на 60%.
Під час «Тижня…» одна з команд працювала в київському шелтері для бездомних тварин «Сіріус», беручи участь у соціалізації чотирилапих, які втратили господарів протягом війни. Звісно, не обійшлося без допомоги кормами та ліками.
Регулярна участь у донорських заходах – це необхідність в умовах війни. Донорство допомагає уникнути дефіциту крові для переливання та врятувати чиєсь життя – і військового, і цивільного.
Співробітники robota.ua долучилися до донорства в Чернігівському обласному центрі крові. Інші такі пункти можна подивитися тут.
Важко уявити компанію, яка залишається осторонь потреб фронту. Збори на ЗСУ стали невід'ємною частиною діяльності українського бізнесу. Але навіть плетіння маскувальних сіток або виготовлення окопних свічок стане допомогою для захисників і захисниць й об'єднає членів команди.
Практика показала, що для цього не завжди потрібні спеціальні приміщення – можна розгорнути «виробництво» і в офісі. Головне, засвоїти техніку плетіння, аби випадково не розсекретити бійців.
Станом на лютий цього року росія зруйнувала майже 4500 житлових будинків в Україні, і, на жаль, це – не остаточна цифра. Тож розбір завалів чи вивіз сміття вже є внеском у відбудову.
Частина співробітників із robota.ua вже випробувала це на собі: виїхала в село Горенка на Київщині, де підготувала один із будинків до відбудови – прибрала будівельне сміття та розчистила території під новий дім.
Крім матеріальної допомоги, компанії можуть долучитися до допомоги, надавши експертну підтримку. У межах «Тижня…» генерували такі ідеї у форматі хакатону, долучивши громадську організацію, що спеціалізується на певній темі, а також підсиливши її роботу експертизою. Під час хакатону команда HR-менеджерів брейнштормила на тему того, як працевлаштувати одиноких мам на звільнених територіях.
За відгуками учасників івенту, «Тиждень добрих справ» зміцнив команду, посилив емпатію співробітників й акцентував на викликах, які є в нашій країні. Тож не потрібно вигадувати штучні приводи для об'єднання людей.
На жаль, ці виклики не вирішуються одним івентом. Саме зараз потрібна допомога тим, хто виїжджає з-під бомбардувань або переживає війну біля лінії розмежування. Психологічна й гуманітарна допомога знадобиться десяткам тисяч військових, які повернуться з фронту, маючи різні травми.
Отже, в Україні є база, щоб показати світу, як потрібно активувати бренди та компанії в соціально відповідальних івентах, залучати людей, щоб вони допомагали одне одному, і запроваджувати нові сенси в івент-маркетинг.