Відкрити бізнес – звучить захопливо, але водночас ризиковано. Безліч матеріалів присвячено саме цій темі, і багато спеціалістів час від часу вдаються в її описування, зокрема, з академічного погляду. Проте бізнес – це ще й азарт, креатив, а якщо згадати українські умови ведення бізнесу, то й «героїзм» – не буде зайвим. Водночас досвід кожного з підприємців, що пройшли випробування веденням бізнесу, зазвичай не менш корисний, аніж те, про що розповідають у бізнес-літературі. З чого почати, щоб закласти міцний фундамент, і які три речі варто зробити перед реєстрацією і запуском власної справи, поділилась з Mind співзасновниця PR-угруповання «Знати!», студії яскравих фарбувань Priton Krasy і бару Zbirka Нія Нікель.
Ви отримали грант чи знайшли фінансування, але для вас це перший бізнес і ви боїтеся прогоріти. З чого почати, щоб закласти міцний фундамент? Про три речі, які ви маєте зробити перед реєстрацією та запуском власної справи – у цій статті.
Нія Нікель понад 12 років створює стратегії для малих і середніх підприємств, має кілька бізнесів з дуже різних сфер, від PR-агенції до студії кольорового фарбування волосся.
Звісно, як і всі інші підприємці, я припускалася помилок у своїх перших спробах, і саме тому я вирішила написати цей матеріал, щоб застерегти від великих помилок інших початківців.
У 2024 році Кабінет Міністрів України виділив на підтримку малого бізнесу понад 40 млрд грн. На позики для малого й середнього бізнесу передбачено 18 млрд грн. Крім того, міжнародні донори та гранти вливають не менш значні суми для розвитку підприємництва й укріплення української економіки. Тож гроші на бізнес отримати як ніколи просто, і ви маєте цим скористатися. Проте витрачати їх варто з розумом, і перше, що важливо зробити – це започаткувати правило будь-якого підприємця: аналіз та планування.
Людина – створіння соціальне та емоційне, але бізнес – це про математику та прорахунок. Дуже часто вам здається, що якась ідея геніальна, але вона чомусь не спрацьовує. Найімовірніше, ви пропустили стадію збору даних. Якщо ви не хочете аналізувати самостійно – найміть спеціаліста. Якщо ж готові зануритися, то ось кілька напрямків збору аналітики:
Після того як ви зібрали дані – треба планувати. Бізнес-план – точно знайомі вам слова, але якщо незнайомі, то в інтернеті дуже багато прикладів та інструкцій, як його створити. А от про що часто забувають, так це про план продажу. Ви маєте знати, скільки товару чи послуг ви мусите продавати щодня, щоб не збанкрутувати.
Друга важлива складова під час планування та аналізу – це зрозуміти свою УТП (унікальну торгову пропозицію). Можливо, ви перша сироварня у своєму місті або до свого сиру ви докладаєте сет конфітюрів чи власноруч зроблену листівку з побажаннями покупцям. Це може бути будь-що, що вигідно вирізнить вас серед інших компаній і створить міцний зв’язок із клієнтом.
Наразі відкрити ФОП й організувати електронний документообіг настільки просто, що, здається, можна робити це самостійно. Проте на початку я раджу скористатися послугами юриста й бухгалтера. Чому?
Цей список далеко не вичерпний, але, як на мене, основний. Нехай мій досвід стане у пригоді, а ваш бізнес процвітає та укріплює економіку України.