Розробка стратегії бренду є фундаментом успішного бізнесу. Вона допомагає компанії сформувати унікальний імідж, виділитися серед конкурентів і встановити міцний зв'язок із майбутніми клієнтами. Як створити стратегію бренду, щоб донести до клієнтів цінності, філософію й унікальність бізнесу, Mind розповів Ігор Воловий, CEO & co-founder агенції Elit-Web.
Перший крок у створенні бренду – вивчення своєї ніші. Розберіться, хто ваші потенційні клієнти, які компанії вже є на ринку та які сегменти вони займають. Без розуміння переваг аудиторії неможливо розробити бренд, що чіпляє, а без вивчення конкурентів – виділитися серед них. Дослідження ринку допоможе вам визначити його динаміку, виявити перспективи та знайти нові можливості.
Важливо розуміти, у чому оригінальність вашої компанії та пропозиції. Визначте свою унікальну цінність (УТП), яка залучатиме аудиторію. Наприклад, український бренд Gunia Project створив нішу, поєднавши етнічні мотиви та сучасний дизайн. Команда провела дослідження ринку та зрозуміла, що покупці цінують унікальні вироби, у розробці яких використовуються народні традиції, але в сучасному виконанні.
Успішний брендинг – це не прагнення сподобатися всім. Важливо чітко визначити, ким ви є для своєї аудиторії, якою мовою говорите та які цінності транслюєте. Тільки так можна чітко визначити, чому саме ваш продукт чи послуга найкраще підходять. Бренд має бути не просто маркою, а втіленням цінностей.
Вибір назви компанії – один із перших серйозних етапів. Вона має бути оригінальною, легко запам'ятовуватися, мати гарний вигляд у соцмережах та асоціюватись із продуктом чи послугою. Вдалу назву також складно скопіювати, що допомагає виділитися серед конкурентів. Пропонуємо кілька ідей для мозкового штурму:
Історія бренду – це спосіб встановити емоційний зв'язок із клієнтами. Покупці все частіше вибирають цінності та смисли, які стоять за ними. Саме тому важливо сформулювати історію, яка буде щирою, зрозумілою й такою, що надихає вашу аудиторію. Добре розказана історія здатна перетворити навіть звичайнісінький продукт на щось значуще. Люди запам'ятовують емоції та переживання, а не сухі факти.
Якщо ви хочете, щоб ваша історія знайшла відгук, зосередьтеся на людях, а не на бренді.
Після того як ви визначилися з позиціюванням свого бренду та його цінностями, наступним кроком стане створення слогана. Хороший слоган – це лаконічна та яскрава фраза, яка посилює впізнаваність компанії та викликає правильні асоціації у клієнтів. Він має бути незабутнім, передавати дух бренду та легко відкладатися в пам'яті. Щоб ваш меседж був сильним, використовуйте такі стратегії:
При створенні слогана важливо враховувати, як він звучатиме в усному мовленні, чи легко сприймається на слух і наскільки добре передає філософію бренду.
Створення фірмового стилю – один із найбільш творчих етапів побудови бренду. Це візуальна основа, яка буде використана для оформлення сайту, соціальних мереж, упаковки та рекламних матеріалів.
Кольори відіграють ключову роль у сприйнятті бренду. Вони можуть формувати емоції, створювати асоціації та передавати характер компанії. Наприклад, насичені темні відтінки підійдуть для преміальних чи брутальних брендів, а м'які пастельні кольори підкреслять спокій і довіру, що часто використовується в індустрії wellness і товарів для дітей.
Наприклад, український мультимаркет «Аврора» використав при створенні свого візуального стилю яскраві життєрадісні кольори, щоб наголосити на філософії доступності для кожного споживача.
Типографіка доповнює візуальний стиль бренду, допомагаючи зробити його більш впізнаваним. Найчастіше вибирають два шрифти: один – для заголовків, інший – для основного тексту.
Наприклад, український бренд Monobank використовує сучасний геометричний шрифт без засічок, що має вигляд технологічного та мінімалістичного. Такий вибір відображає цифрову спрямованість компанії, її інноваційний підхід і простоту використання послуг.
Логотип – це обличчя бренду, один із ключових елементів, який робить компанію відомою. Далі його розміщуватимуть на сайті, у соцмережах, на упаковці, рекламних банерах та інших фірмових матеріалах. Хороший логотип має бути:
Але важливо пам'ятати, що стиль бренду – це не лише логотип, а й цілий комплекс рішень, які формують образ компанії та впливають на сприйняття. Регулярне оновлення фірмового стилю та його адаптація під нові тенденції допоможе бренду утриматися на ринку.