У сучасному динамічному світі цифрова трансформація стала невідільнною складовою ефективного державного управління. Ключову роль у цьому процесі відіграють CDTO (Chief Digital Transformation Officer) – керівники, відповідальні за впровадження інноваційних технологій і цифрових рішень у державному секторі. Завдання CDTO – модернізувати державні послуги, підвищити прозорість та ефективність урядових процесів і зробити державні послуги зручними й безпечними для громадян. Як в Україні навчають «цифрових керівників» і якою є їхня професійна роль, розповіла Mind генеральна директорка CDTO Campus Галіна Пустова.
Естонія, Фінляндія, Сингапур, Велика Британія, Данія та Україна очолюють рейтинги цифрових державних послуг. За 6 років Україна піднялася на 97 позицій і в 2024 році посіла 5-те місце у списку країн за індексом розвитку електронного урядування.
Міністерство цифрової трансформації України ініціювало створення посади CDTO у 2020 році. Міністерство активно працює над впровадженням цифрових рішень у державному секторі й тісно співпрацює із CDTO ЦОВВ та ОВА. Вони відповідають за реалізацію проєктів електронного урядування, цифровізації адміністративних послуг і впровадження інноваційних технологій у різних галузях.
Проте динамічний розвиток технологій вимагає навіть від чинних CDTO постійного оновлення знань і навичок, щоб відповідати сучасним викликам, а також поліпшувати лідерські якості.
Саме тому й постало питання проєкту, який би готував нових CDTO та поліпшував навички та розширював знання чинних лідерів цифрової трансформації.
В Україні існує освітній проєкт, який має на меті підготувати лідерів цифрової трансформації для державного сектору – CDTO Campus. За час роботи CDTO Campus випустив 734 випускників у сфері цифрової трансформації.
Програми розраховані на менеджерів ОВА та громад і покликані розв'язувати проблеми цифровізації як у великому місті, так і невеликій громаді. Наприклад, «Цифрова трансформація у публічному врядуванні для громад» спрямована на зменшення цифрового розриву та усунення бар'єрів у доступі до цифрових технологій. Вона дозволяє забезпечувати мешканців малих і великих громад рівними можливостями в сучасному цифровому суспільстві.
Важливою складовою діяльності CDTO Campus є розвиток спільноти. Студенти й випускники мають можливість брати участь у внутрішніх подіях, воркшопах і семінарах, що сприяє розширенню професійних знань та налагодженню корисних зв'язків. Наприклад, нещодавно відбувся воркшоп на тему створення ідеального резюме, що допомагає учасникам ефективно презентувати себе на ринку праці.
Згідно з дослідженням Всесвітнього економічного форуму, 50% працівників у світі потребують перекваліфікації або додаткового навчання у 2025 році, щоб відповідати вимогам ринку. У державному секторі цей показник ще вищий, адже цифрова трансформація потребує не лише знання технологій, а й стратегічного мислення та лідерських навичок.
У світі, де технології розвиваються з неймовірною швидкістю, постійне навчання й оновлення знань є не просто бажаним, а обов'язковим для CDTO.
Це дозволяє їм бути в курсі новітніх тенденцій, впроваджувати передові рішення та ефективно реагувати на виклики.
Постійний апгрейд забезпечує:
Згідно з дослідженням Gartner, 82% фінансових директорів планують у найближчі рік-два збільшити інвестиції в цифрові можливості компанії, а 70% – в інформаційні технології. Вони розглядають технології як ключовий фактор підвищення продуктивності підприємств, що свідчить про стратегічне значення цифрових навичок для керівників усіх рівнів. Саме тому CDTO повинні не лише вдосконалювати свої технічні компетенції, а й мати розвинене аналітичне мислення, щоб ефективно впроваджувати новітні технології в державному секторі.
Роль CDTO є критично важливою для успішної цифрової трансформації державного сектору. Постійне навчання та розвиток дозволяють ефективно впроваджувати інновації, підвищувати якість державних послуг і відповідати на сучасні виклики. Інвестиції в освіту та розвиток CDTO – це інвестиції в майбутнє нашої країни, її прозорість, ефективність і конкурентоспроможність на світовій арені.