Багато брендів хоче стати лавмарками – компаніями, які не просто продають, а й викликають лояльність і справжню любов споживачів. Проте навіть для відомих глобальних гравців шлях до української аудиторії може бути непростим. А локальні компанії часто не розуміють, як перетворити своє українське коріння на перевагу. Про те, як брендам – від великих корпорацій до українських стартапів – не просто існувати на нашому ринку, а стати по-справжньому улюбленими, Mind розповів Роман Меліхов, старший менеджер PR-агенції M&P Communications.
За роки роботи з різними клієнтами в M&P Communications ми спостерігали кілька типових помилок, які вбивають потенційну привабливість брендів в Україні:
Дослідження в галузі нейромаркетингу підтверджують, що для українців працюють специфічні емоційні тригери. У книжці «Психологія впливу» Роберт Чалдіні описує принцип схожості, який пояснює, чому ми схильні довіряти тим, хто на нас схожий.
На основі професійного досвіду й спостережень за ефективністю та ставленням до комунікаційних кампаній, які втілила агенція, я можу виділити три сильні позитивні тригери для української аудиторії:
Щоб краще зрозуміти, що перетворює бренд на лавмарк в Україні, можна розглянути кілька прикладів, які у всіх на слуху.
Grammarly
Компанія, яка завоювала світовий ринок, не приховує своєї української ідентичності. Навпаки, Grammarly:
«Нова Пошта»
Локальний бренд, який став справжнім лавмарком завдяки:
Ajax Systems
Компанія з міжнародними амбіціями, яка завоювала прихильність завдяки:
У нашій практиці ми допомагаємо брендам зрозуміти, що інвестиції в розвиток на українському ринку не завжди означають великі бюджети. Часто ефективнішими є цільові дії, які відповідають справжнім потребам:
Кейс Microsoft: інвестиції в IT-освіту
Microsoft сприяли диджитал-трансформації українського державного та бізнес-сегментів. Але разом із продуктами для диджиталізації, компанія інвестувала в постійне навчання та воркшопи для партнерів. У такий спосіб вони могли застосовувати інноваційні рішення дуже швидко й ефективно. А ще стали лояльними клієнтами корпорації. Серед яких: «Метінвест», «Кернел», Люксоптика» та інші відомі бренди та державні органи.
Кейс PlayStation: адаптація глобального бренду
Розвиток геймерської спільноти через конкурси, інтеграції та партнерські проєкти з локальними блогерами, проєкти на підтримку ігор, обличчями яких в Україні ставали наші українські селебриті.
Кейс GlobalLogic: просування українських IT-талантів
Компанія насправді робить дуже багато локальних проєктів, адже Україна – один із найбільших центрів розробки GlobalLogic. Проте наведу приклад, який показує, що інвестиції – це не завжди про шалені бюджети. Компанія інвестувала свій інтелектуальний ресурс у розробку ПЗ для біонічних протезів, створення інтерактивної дошки для навігації на Полі почесних поховань і підтримку фахівців компанії в реалізації проєктів, які допомагають поліпшити країну.
Бренди мають шанс не просто продавати, а будувати справжні емоційні зв'язки з українською аудиторією.
Ставши частиною локальної ідентичності, бренди здобудуть найцінніше – не просто клієнтів, а щирих адвокатів і прихильників.