На початку травня на ринок України вийшов Shein – китайський гравець ultra fast fashion, що вже заробляє більше за Inditex. Компанія почала викупляти рекламні слоти у видачі Google, чого не було раніше. Окрім того, реклама Shein почала з'являтися й у стрічці фейсбуку від Meta. Проаналізувати подальший розвиток подій можна на прикладі іншого китайського гравця Temu. Він торік вийшов на ринок України та вклав за цей час просто колосальні бюджети у просування. Докладніше про те, до чого готуватися українським гравцям із цієї ніші, Mind розповіла CMO маркетингової агенції Promodo Валерія Лавська.
Скрин із сервісу Google Тренди
Temu називають компанією з найбільшими рекламними бюджетами в історії. Тільки на рекламу в Meta 2023 року гравець витратив понад $2 млрд. За даними Business Insider, на просування в соцмережах іде 76% бюджету, 13% – на диджитал-медіа. Після скандального закону Трампа про тарифи Temu зробили ставку на європейські країни, збільшивши відповідні бюджети на 20–40% у 2025 році.
Та загроза для українських гравців полягає в тому, що Temu агресивно виходить в аукціони пошукової реклами, чого не спостерігалося за китайськими компаніями раніше.
Цікаво, що Temu використовує кілька ШI-інструментів для управління рекламою. Серед них – штучний інтелект та інфраструктура даних PDD Holdings для прийняття алгоритмічних рішень щодо ставок у рекламі в режимі реального часу. Це означає, що їхні рекламні бюджети динамічно коригуються для різних каналів і сегментів користувачів, що забезпечує надзвичайну ефективність.
Окрім цього, Temu використовує ШI для:
Гарною стратегією є і робота з мікроінфлюенсерами: у TikTok та Meta ви точно могли бачити саме такі нативні огляди-креативи у просуванні. Та, звісно, гейміфікація: колесо фортуни, обмежені пропозиції, коробки-сюрпризи.
Команда Promodo дослідила присутність Temu в кількох ecommerce-категоріях: одяг, електроніка, зоотовари й автотовари. З них найбільше присутність китайського маркетплейса відчувають fashion-гравці. У пошукових кампаніях Temu викупає в середньому 24%, у шопінг-кампаніях – 36%. Подекуди позначки доходять до 46%. А у травні 2024 року вона була 10%. CPC при цьому збільшилася незначно, всього на 8%.
Кореляцію з CPC ми не спостерігаємо.
Звіт із внутрішньої BI-системи Promodo
Ми також помітили, що Temu не просто розглядає український ринок по залишковому принципу, а намагається тут закріпитись. Temu, як і AliExpress, часто краде дизайн одягу українських брендів, вставляє їх у рекламу, відшиває десь у Китаї майже ідентичний товар, але з менш якісних тканин, і відправляє покупцю в Україну.
Якщо замість $100 за піджак ви заплатите $30 – вибір місця для покупки певній категорії населення буде очевидний. Особливо, якщо в цих людей немає знання про бренд і вони дивляться на товар як на красиву картинку. Temu із цим працює дуже активно. Додаємо сюди ще й той момент, що товар Temu зазвичай нижче відмітки у 150 євро та не потребує сплати ПДВ. Про безоплатне доставлення годі й згадувати.
На ринку зоотоварів Temu захоплює нішу аксесуарів (амуніція, одяг) для тварин, пропонуючи низькі ціни. Електроніка – зазвичай недорогі речі, які клієнт готовий почекати, аби заощадити. Якщо говоримо про автотовари – це часто саме внутрішній тюнінг, екран чи аудіосистема, аксесуари тощо.
Цікаво, що прихід Temu та заливання рекламного ринку бюджетами не спричинили драматичної зміни ціни кліку. За нашими дослідженнями, вона зростає поступово в різних категоріях товарів, зокрема в одязі. Інша річ, що тепер Temu може робити рекламу менш ефективною, оскільки забирає на себе значну частку уваги користувача, пропонуючи значно дешевший товар за обраними рекламодавцем ключами. У сегменті одягу Temu викупляє 35,6% аукціону – це дуже багато, і з цим потрібно працювати.
Як? Одне з рішень, про яке багато говорить український бізнес, – як мінімум додати 20% ПДВ, яке вже сплачують українські компанії, але не платить міжнародний бізнес. Складно сказати, який тут прогрес, тому розповім про інший спосіб.
Довіра і зручність – сервіси, які український гравець на відміну від Temu може надати. Наприклад, коли купив зарядку в українському магазині, її можна повернути. Якщо купити таку саму на Temu – процес повернення та заміни не є зручним. Сорочку від українських брендів можна отримати за один-два дні з доставленням, а не чекати два тижні чи місяць.
Українські банки один за одним дають можливість підключати оплату частинами – чим не перевага, особливо, якщо товар може коштувати тисячі гривень. Вже навіть «Сільпо» та Банк «Власний Рахунок» запустили оплату частинами.
Наостанок, берімо те саме, що використовує й Temu – ігрові механіки. Згадайте, скільки разів ви крутили колесо фортуни, де отримуєте 95% знижки та подарунки. Я розумію, що подарувати купу подарунків український бізнес не в змозі, та спробуйте інші формати: пошту чи телефон за знижку на наступну покупку, знижку за високий чек чи інші варіанти.
Наші кейси з клієнтами показують, що ігрові механіки завжди дають миттєве зростання продажів. Люди шукають варіанти заощадити, бізнес має шукати спосіб збільшити конверсію – гейміфікація грає на руку кожній зі сторін.