Як бізнесу стратегічно впровадити ШІ в маркетинг

Де саме він матиме найбільший ефект

Фото: depositphotos.com

Близько 78% компаній у світі вже впровадили ШІ у свої бізнес-процеси, найуживаніша сфера – маркетинг і продажі. За статистикою понад 40% підприємств уже застосовують ШІ в цих напрямах. Але як дізнатись: це справді приносить результат, чи лише витрати без ефекту?

На сьогодні ШІ – це не іграшка, а повноцінна частина робочих процесів – непомітна, проте ефективна. Якщо ще рік тому ChatGPT спокійно вигадував факти та помилявся в легких математичних обчисленнях, то зараз він уже генерує тексти, допомагає структурувати інформацію, аналізувати дані та складати стратегії. 

Усе це відкриває нові можливості для бізнесу – зокрема у сфері маркетингу. Проте важливо відразу стратегічно визначити, де саме ШІ матиме найбільший ефект і як найкраще впровадити його в наявні процеси. Докладніше про це Mind розповів СЕО агенції Inweb Олексій Мамонтов.

Як інтегрувати ШІ в маркетинг-відділі

Перше – клієнтська база. У великих компаніях, де одночасно ведуться десятки проєктів, іноді складно оперативно реагувати на вхідні запити клієнтів. Тому все більше компаній автоматизують обробку звернень за допомогою ШІ. Наприклад, Uklon, Varus, Samsung, «Фокстрот» і Megogo співпрацюють із ConnectiveOne, що допомогла автоматизувати ШІ з обробкою запитів через будь-який текстовий канал – на найпоширеніші запитання чи коментарі відповідає бот. 

Ми також інтегрували ШІ у клієнтському сервісі – розробили автоматичний моніторинг чатів із клієнтами. Це бот, що реагує на важливі тригери або відсутність відповіді через певний час. Він дозволяє поліпшувати комунікацію, швидше реагувати на потреби та підсилювати довіру до нас.

Друге – оптимізація процесів. ШІ – найкращий помічник для роботи з великими обсягами даних. З його допомогою можна скоротити витрати ресурсу на пошук потрібної інформації та вивільнити час для чогось дійсно цінного. 

Наприклад, в Inweb наша база знань має назву «Вікіпедія», адже вона має схожу структуру та містить всю необхідну інформацію. Тут ми інтегрували ШІ з метою скоротити час пошуку в ній потрібних даних – створили WIKIBOT. Це бот, що знає всю вікіпедію агенції та легко допоможе знайти потрібний файл.

Як бізнесу стратегічно впровадити ШІ у маркетинг

Такий вигляд має WIKIBOT 

Обробка та структурування інформації. Всі ж пам’ятають часи, коли журналісти записували інтерв’ю на диктофон, а потім його розшифровували? Сьогодні цей процес значно спростився: штучний інтелект автоматично транскрибує відео- та аудіофайли, аналізує та структурує отриману інформацію. В агенції ШІ допомагає з: 

І наостанок – передача цінностей бренду. Небанальний, але дієвий підхід використання ШІ. На сьогодні кожна компанія має так звану особисту айдентику: цінності, місію, а також ToV (Tone of Voice). Проте це емпатійна історія – важливо мати навичку адаптувати власний стиль комунікації до стилю компанії. Тут штучний інтелект нам теж допомагає – перевіряє кожен текст на відповідність ToV Inweb, забезпечуючи єдність стилю комунікації. 

Як зрозуміти ефективність впровадження ШІ

Впровадити ШІ – лише перший крок до поліпшення бізнес-процесів. Щоб інновації працювали на результат, важливо регулярно переглядати їхню ефективність. 

Щоб оцінити впровадження ШІ, ми використовуємо ROI-підхід. ROI (return of іnvestment) – показник, який допомагає зрозуміти, наскільки вигідною була інвестиція. В Inweb ми аналізуємо потенційний прибуток застосування штучного інтелекту за такими критеріями: економія часу й бюджету, середня вартість години роботи фахівців, розмір команди, витрати на запуск, підтримку інструменту тощо.

Як бізнесу стратегічно впровадити ШІ у маркетинг

Приклад таблиці з розрахунками відповідно до ROI-підходу

Крім цього, ROI допомагає тестувати гіпотези. Наприклад, є ідея автоматизувати процеси. З допомогою ROI-підходу аналізуємо вартість її впровадження: покупку окремих сервісів, залучення програмістів тощо. Проте розрахунки показують, що це невигідно – занадто дорого навіть з урахуванням амортизації. Тому ROI допомагає відмовитися від реалізації важливих рішень або їх підтвердження.

Також розрахунки, обчислені з допомогою ROI-підходу, популяризують культуру інновацій серед співробітників. Це діє як підтвердження: ми демонструємо, що певне рішення може зекономити час і принести результати, а колеги бачать прямі докази. Отже, комунікація в компанії є прозорою та не викликає сумнівів. 

З цих причин ROI-підхід допомагає ухвалювати рішення не інтуїтивно, а на основі конкретних розрахунків і прогнозів. 

З чого почати впровадження ШІ в компанії 

Поставте залучення ШІ як стратегічне завдання. Часто компанії стикаються зі складнощами у впровадженні нових технологій. Це відбувається з різних причин, як-от: скептицизм співробітників, неготовність компанії тощо. Тому важливо розпочинати не хаотично, а зі стратегічним фокусом – системно, вимірювано та контрольовано. 

Зробіть глибинний аналіз співробітників. Щоб зрозуміти, де найкраще впровадити ШІ, – проаналізуйте, які проблеми він має розв'язати. Поспілкуйтеся зі співробітниками, дізнайтеся, які рутинні процеси забирають багато часу. З цією інформацією вам вдасться виявити їхні болі та додати в роботу ті інструменти, які підвищать ефективність. Тому рішення щодо впровадження інновацій ми робимо завдяки більшості. 

Тестуйте. Не приймайте думку, що штучний інтелект буде якісно працювати на 100%. Важливо робити точкові перевірки. При розробці нових інструментів консультуйтесь, а за потреби змінюйте алгоритми. 

Впроваджуйте культуру штучного інтелекту в компанії. Боротьба зі скептиками – одне з перших завдань, яке варто виконати перед початком залучення інновацій. Найкраще рішення для розв'язання проблеми – розробити внутрішню комунікаційну стратегію компанії. Донести, що ШІ не замінює людину, але людина, яка використовує ШІ, замінює ту, яка його ігнорує.

Сьогодні на ринку доступна велика кількість ШI-рішень – як внутрішніх корпоративних моделей, так і відкритих платформ. Головна стратегічна помилка, якої може припуститися бренд – ігнорувати потенціал штучного інтелекту для оптимізації ключових бізнес-процесів. Тож у часи, коли ефективність і швидкість вирішують усе, автоматизація – не опція, а конкурентна необхідність.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS