Нове покоління експедиторів: як знайти спільну мову із зумерами

Чим зацікавити й мотивувати

Фото: pexels.com

Вміння компанії вибудувати якісний кадровий менеджмент і взаємодію з різними поколіннями – одна із запорук її успіху на ринку. Від того, наскільки грамотно відбувається залучення всього кадрового потенціалу, залежать як проміжні, так і стратегічні результати діяльності компанії. 

У сфері логістики, зокрема, понад 60% компаній стикаються з дефіцитом молодих кадрів – саме такими статистичними даними нещодавно поділилося аналітичне агентство Rabota.ua. Водночас близько 27% робочої сили в Україні становлять саме зумери. До прикладу, в логістичній компанії Global Ocean Link понад третина фахівців у штаті належить саме до покоління Z (1997–2012). Про те, як знайти спільну мову з цим поколінням, як привабити й мотивувати зумерів, Mind розповів Павло Линник, генеральний директор Global Ocean Link.

Як покоління Z обирає роботодавця?

Згідно з опитуванням Happy Monday, близько 80% працівників покоління Z вважають пріоритетом регулярний зворотний зв’язок і гнучкі умови роботи. 61% представників покоління Z обирає роботодавця за критерієм можливості вчитися й розвиватися швидко (дослідження Stud-Point). 

Згідно з аналітикою EY, 85% компаній, які впровадили системну програму менторства та навчання, змогли утримати молодих спеціалістів довше від стандартного строку в галузі. Схожу тенденцію засвідчує дослідження LinkedIn Learning Report. Відповідно до нього компанії, що активно впроваджують цифрові технології та сучасні платформи для навчання, мають на 45% вищий рівень залученості молодих фахівців.

Які цінності в покоління Z?

Цінність навчання, розширення власних горизонтів знань і підвищення мобільності є одним із пріоритетів зумерів. Значна частина випускників здобуває другу вищу освіту. Цікаво, що 23% студентів обирають спеціальність кардинально відмінну від першої, згідно зі статистикою Forbes. А ще близько 24% зумерів вивчає як мінімум третю мову.

З цієї статистики можна знову ж такі побачити запит на саморозвиток, пошук у світі різних можливостей. Не менш значущими для цього покоління є подорожі, волонтерські та благодійні ініціативи, змога реалізовувати на практиці власні цінності. Крім того, пріоритети покоління зумерів у пошуку роботи вибудовуються наступним чином:

  1. Сфера роботи компанії, її цінності, репутація, мета діяльності та політична позиція. Для молоді важливо працювати на підприємства, які мають активну патріотичну позицію та сприяють зміцненню держави.
  2. Умови праці. Як би дивно не було, але умови праці посідають саме друге місце в системі цінностей і пріоритетів зумерів під час вибору компанії для працевлаштування.
  3. Оплата. Рівень зарплатні є суттєвим, однак не визначальним під час працевлаштування представників покоління Z.

Наведені дані вказують на те, що для покоління зумерів у роботі важливу роль відіграє ціннісна складова. Представники цього покоління навіть встигли заслужити на упереджене ставлення до себе від багатьох роботодавців з огляду на те, що часто звільняються за власним бажанням, оскільки не готові працювати в умовах монотонності та браку сенсів. Молоді люди прагнуть до залученості та роботи над справді змістовними проєктами.

Що приваблює покоління Z?

Як ми вже згадували, понад третина фахівців у штаті належить саме до покоління Z. Тож що приваблює зумерів у взаємодії з нашою логістичною компанією:

Чим зацікавити й мотивувати покоління Z?

Гнучкий графік і можливість віддаленої роботи. Як свідчить практика, зумери активно користуються цією можливістю та бачать у ній велику перевагу. Одна із суттєвих причин затребуваності такої опції полягає в тому, що молоді люди часто поєднують роботу з навчанням. 

Менторство для молодих працівників. Особливістю є те, що ментор допомагає не лише з професійною адаптацією, а й з емоційною підтримкою та розвитком soft skills, які є вкрай важливими в логістиці. 

Корпоративне навчання. Корпоративне навчання – це не бонус, а стратегічний інструмент, який напряму впливає на продуктивність, якість сервісу й утримання талантів. Воно скорочує час онбордингу, вирівнює стандарти роботи, швидко закриває скіли під актуальні завдання бізнесу й зменшує ризик «втрачених знань».

До прикладу, цього року GOL створили окрему платформу безперервного навчання за модульною системою – від базових матеріалів для стажерів до поглиблених курсів для менеджерів. Тож кожен співробітник має прозору траєкторію розвитку й доступ до потрібного контенту в потрібний момент. Такий формат особливо «заходить» поколінню Z: короткі модулі, прозорий прогрес і мобільний доступ – саме те, що вони цінують.

Гейміфікація. Використання ігрового елементу в процесі підвищення кваліфікації команди – те, що дає змогу підкріпити здобуття нових знань позитивним емоційним досвідом, зміцнити взаємодію між працівниками, підсилити сприятливу атмосферу в компанії. Яскравим нещодавнім прикладом є квест для менеджерів із продажу, який посприяв їх великій залученості в цей процес.

Такі івенти – не просто вдалий формат поєднання робочого контексту із цікавим інтерактивним елементом. Це дієвий інструмент, що сприяє злагодженій роботі команди та посиленню зацікавленості працівників у праці на спільний результат.

Тож, підводячи риску, слід зазначити: особливості в підході до роботи в покоління Z – це не проблема ринку, а цікавий виклик і запит молоді на те, щоб долучатися до справді змістовної роботи. Логістична галузь відкриває для цього чудові можливості.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS