Вміння компанії вибудувати якісний кадровий менеджмент і взаємодію з різними поколіннями – одна із запорук її успіху на ринку. Від того, наскільки грамотно відбувається залучення всього кадрового потенціалу, залежать як проміжні, так і стратегічні результати діяльності компанії.
У сфері логістики, зокрема, понад 60% компаній стикаються з дефіцитом молодих кадрів – саме такими статистичними даними нещодавно поділилося аналітичне агентство Rabota.ua. Водночас близько 27% робочої сили в Україні становлять саме зумери. До прикладу, в логістичній компанії Global Ocean Link понад третина фахівців у штаті належить саме до покоління Z (1997–2012). Про те, як знайти спільну мову з цим поколінням, як привабити й мотивувати зумерів, Mind розповів Павло Линник, генеральний директор Global Ocean Link.
Згідно з опитуванням Happy Monday, близько 80% працівників покоління Z вважають пріоритетом регулярний зворотний зв’язок і гнучкі умови роботи. 61% представників покоління Z обирає роботодавця за критерієм можливості вчитися й розвиватися швидко (дослідження Stud-Point).
Згідно з аналітикою EY, 85% компаній, які впровадили системну програму менторства та навчання, змогли утримати молодих спеціалістів довше від стандартного строку в галузі. Схожу тенденцію засвідчує дослідження LinkedIn Learning Report. Відповідно до нього компанії, що активно впроваджують цифрові технології та сучасні платформи для навчання, мають на 45% вищий рівень залученості молодих фахівців.
Цінність навчання, розширення власних горизонтів знань і підвищення мобільності є одним із пріоритетів зумерів. Значна частина випускників здобуває другу вищу освіту. Цікаво, що 23% студентів обирають спеціальність кардинально відмінну від першої, згідно зі статистикою Forbes. А ще близько 24% зумерів вивчає як мінімум третю мову.
З цієї статистики можна знову ж такі побачити запит на саморозвиток, пошук у світі різних можливостей. Не менш значущими для цього покоління є подорожі, волонтерські та благодійні ініціативи, змога реалізовувати на практиці власні цінності. Крім того, пріоритети покоління зумерів у пошуку роботи вибудовуються наступним чином:
Наведені дані вказують на те, що для покоління зумерів у роботі важливу роль відіграє ціннісна складова. Представники цього покоління навіть встигли заслужити на упереджене ставлення до себе від багатьох роботодавців з огляду на те, що часто звільняються за власним бажанням, оскільки не готові працювати в умовах монотонності та браку сенсів. Молоді люди прагнуть до залученості та роботи над справді змістовними проєктами.
Як ми вже згадували, понад третина фахівців у штаті належить саме до покоління Z. Тож що приваблює зумерів у взаємодії з нашою логістичною компанією:
Гнучкий графік і можливість віддаленої роботи. Як свідчить практика, зумери активно користуються цією можливістю та бачать у ній велику перевагу. Одна із суттєвих причин затребуваності такої опції полягає в тому, що молоді люди часто поєднують роботу з навчанням.
Менторство для молодих працівників. Особливістю є те, що ментор допомагає не лише з професійною адаптацією, а й з емоційною підтримкою та розвитком soft skills, які є вкрай важливими в логістиці.
Корпоративне навчання. Корпоративне навчання – це не бонус, а стратегічний інструмент, який напряму впливає на продуктивність, якість сервісу й утримання талантів. Воно скорочує час онбордингу, вирівнює стандарти роботи, швидко закриває скіли під актуальні завдання бізнесу й зменшує ризик «втрачених знань».
До прикладу, цього року GOL створили окрему платформу безперервного навчання за модульною системою – від базових матеріалів для стажерів до поглиблених курсів для менеджерів. Тож кожен співробітник має прозору траєкторію розвитку й доступ до потрібного контенту в потрібний момент. Такий формат особливо «заходить» поколінню Z: короткі модулі, прозорий прогрес і мобільний доступ – саме те, що вони цінують.
Гейміфікація. Використання ігрового елементу в процесі підвищення кваліфікації команди – те, що дає змогу підкріпити здобуття нових знань позитивним емоційним досвідом, зміцнити взаємодію між працівниками, підсилити сприятливу атмосферу в компанії. Яскравим нещодавнім прикладом є квест для менеджерів із продажу, який посприяв їх великій залученості в цей процес.
Такі івенти – не просто вдалий формат поєднання робочого контексту із цікавим інтерактивним елементом. Це дієвий інструмент, що сприяє злагодженій роботі команди та посиленню зацікавленості працівників у праці на спільний результат.
Тож, підводячи риску, слід зазначити: особливості в підході до роботи в покоління Z – це не проблема ринку, а цікавий виклик і запит молоді на те, щоб долучатися до справді змістовної роботи. Логістична галузь відкриває для цього чудові можливості.