Усі недоліки новітнього Jimny – суть продовження його достоїнств. Він ніколи не був і не буде містким, комфортним, п'ятидверним і сімейним. Зате завжди – субкомпактним, надлегким і суперпрохідним. Отже – готовим до будь-яких пригод.
Хто не пам'ятає історії, той не має майбутнього. Одні переплачують фотошпигунам, інші гадають на інсайдерській гущі. Нам же все було зрозуміло від самого початку: попередні півстоліття і три генерації Suzuki був гомофобно нетолерантним до несучих кузовів, незалежних підвісок, електронних диференціалів та інших цифрових імітацій.
Навіть у пізні 1990-ті, коли на поводку кросоверної моди йшли всі, аж до Gelendwagen і Pajero, цей хлопчик-мізинчик залишався непохитно залізним і аскетичним. Та ба, й відстаючи від прогресу, він захищав власну «теорію Дарвіна», де немає місця нічому зайвому.
Свого часу унікальний сплав споживчих якостей відкрив першому Jimny двері на ринки більш ніж сотні країн світу на всіх континентах. У США і Австралії він став популярний передусім у серферів та їхніх рятувальників. Тобто там, де доводилося багато їздити по пісках та іншому нестійкому ґрунті, коли мінімальна вага важливіше за потужність.
Багатьох вводила в оману його «мультяшна» зовнішність і мініатюрність. Особливо це стосувалося минулої генерації, з якої і почалися в 1998 році офіційні продажі позашляховика в Україні. Через те що на нашому ринку позиціонуванням моделі, як і формуванням іміджу бренду в цілому, ніхто до пуття не займався, покупці субкомпакту розділилися на дві нерівні (60:40) групи.
Першу можна назвати «жіночою аудиторією» – адепти «великого автомобіля за менші гроші» купували дорогий і маломірний позашляховик улюбленим дружинам і дочкам-студенткам. Виключно як сіті-кар. І справа не лише в по-японськи зворушливому екстер'єрі з веселенькими забарвленнями і розмашистими декалями. Хоча і в цьому теж. Завдяки значній площі скління, величезним дзеркалам заднього виду, височенному кліренсу, заниженій підлокітній лінії та капітанській посадці оглядовість у мікропозашляховика була воістину акваріумною. Додайте сюди субтильні розміри, помножені на клікові звіси, і ви зрозумієте, чому вже через день знайомства з Jimny навіть панянки, які отримали права в подарунок разом з авто, відчували його габарити як свої.
Дорослу, якщо порівнювати з конкурентами, ціну (він і зараз найдорожчий Suzuki – дорожче за SX4 і Vitara) компенсували сходова рама, нерозрізні мости і чесний «повний привід» з демультиплікатором. Тобто навіть недосвідчений водій міг без зусиль виїхати вранці з кучугури, запаркуватися на ніч у «важкодоступному місці» і об'їхати затор по кювету. Або просочитися крізь нього – маючи ширину mini, це було простіше, ніж знайти важіль відкривання капота, який через нестачу місця в салоні назавжди сховали в й без того крихітний бардачок.
Салон настільки компактний, що скласти спинки задніх сидінь або відкрити багажні двері можна не встаючи з водійського місця. Так, у Jimny або одне, або інше – одночасно возити пасажирів і вантаж не вийде.
Все сказане вище справедливо і для нинішньої генерації. Її підвіска, як і раніше, непробивно залізобетонна на бездоріжжі й так само не знає жалю на «лежачих поліцейських». Нового мотора і старого автомата ледь вистачає на обгони вантажівок (на 120 км/год стрілка тахометра не падає нижче 3000 об/хв), причому зустрічні фури через високий центр ваги і неабияку вітрильність ледь не здувають зі смуги. Розгінну динаміку Suzuki і зовсім соромиться вказувати, так що, запізнюючись в аеропорт, краще скористатися послугами таксі.
Габарити автомобіля майже не змінилися, а ось у салоні стало просторніше за рахунок меншого нахилу лобового скла і зрушених назад сидінь другого ряду. Правда, і без того крихітний багажник тепер став розміром з висувний ящик письмового столу. Через це задні сидіння Jimny майже завжди складені.
Як і в суперкарі, у Jimny тісно і пасажирам, і їх багажу. Через таку обмежену місткість його можна рекомендувати на роль другого-третього автомобіля в родині, але ніяк не єдиного.
Зворотний бік компактності – дивовижна легкість і верткість, що вселяють давно забуте на бездоріжжі почуття вседозволеності.
Здавалося б, більш ніж за півстоліття японці могли зробити ергономіку позашляховика близькою до зразкової. Але компоновники перенесли клавіші склопідйомників на центральну консоль якраз в районі колін, не здогадавшись заокруглити 90-градусні кути блоку. Але він, як і колись, не провалюється в наїжджену колію, з якої буває не вибратися, а прокладає власну. Навіть більше, завдяки тим самим мінімальним габаритам і звисам у нього мотоциклетний (4,9 м) радіус розвороту, а отже – і приголомшлива маневреність на пересіченій місцевості. Адже іноді простіше об'їхати перешкоду, ніж атакувати її «в лоб», а Jimny може пробратися навіть між деревами в мангровому лісі.
Маленький, але дуже серйозний позашляховик дозволяє милуватися всіма природними красотами не виходячи з машини.
Саме за це і любить модель друга категорія покупців, яких сміливо можна назвати «поціновувачами». Вони чудово обізнані про всі її достоїнства, заради яких закривають очі на слабохарактерний мотор, жорстку підвіску і тісний для пасажирів і багажу салон. Бо розуміють: недоліки є продовженням достоїнств Jimny і відходять на другий план, коли справа стосується експлуатації. Тут все як у квадроцикла – зупинити маленький, але гордий позашляховик може хіба що перешкода, яка більше за ного фізично. Він битиметься з бездоріжжям не до перегріву муфти через три хвилини після буксування, а доти, поки не втомиться його водій.
Комплектація | Привід | КПП | Ціна |
Jimny GA | AllGrip PRO (4WD) | 5-ст. МКП | 489 |
Jimny GL | AllGrip PRO (4WD) | 5-ст. МКП | 535 |
Jimny GL | AllGrip PRO (4WD) | 4-ст. АКП | 570 |
Jimny GLX | AllGrip PRO (4WD) | 4-ст. АКП | 673 |
Двигун | L4, атмо., багатоточкове вприскування |
Робочий об'єм (куб. см) | 1462 |
Макс. потужність (к. с. / об/хв) | 102/6000 |
Крутний момент (Нм / об/хв ) | 130/4000 |
Тип приводу | повний, що підключається |
Коробка передач | 4-ступінчаста автоматична |
Довжина/ширина/висота/база (мм) | 3645/1645/1720/2250 |
Дорожній просвіт (мм) | 210/204* |
Кут в'їзду/рампи/з'їзду (град.) | 37/28/49 |
Радіус розвороту (мм) | 4900 |
Об'єм багажника (л) | 85/377 |
Об'єм паливного бака (л) | 40 |
Маса суха/споряджена (кг) | 1100/1435 |
Гальма (передні/задні) | дискові/барабанні |
Покришки (передні/задні) | 195/80R15 Bridgestone Dueler H/T |
Максимальна швидкість (км/год) | 140/162 |
Розгін, 0–100 км/год (с) | 12/11* |
Витрата палива, NED (л/100 км) | 8,4/6,9/7,5 |
Комплектація |
система контролю тяги, аварійного гальмування, утримання в смузі, стеження за «мертвими» зонами і поздовжнім розгойдуванням, гальмування на спуску, перемикання фар дальнього світла, світлодіодні передні LED-фари, клімат-контроль, круїз-контроль, литі колісні диски, мультимедійний центр з сенсорним 7-дюймовим екраном, навігацією і можливістю підключення смартфона |
Конкуренти (ціна) | Lada 21214 1.7 5МТ (323 200 грн); Renault Duster 1.6 5МТ (470 100 грн); Jeep Wrangler 2.0 Sport (1,398 млн грн) |
*Власні виміри.