«Пам'ятайте передачу «Большая стирка»? У нас буде «Большая стройка», – заінтригував журналістів на підсумковій прес-конференції директор «Нова пошта» Олександр Бульба. Топ-менеджери НП розповіли, як компанія пережила минулий рік і куди збирається «бігти» в нинішньому. Мind вибрав найцікавіші факти, цифри і цитати.
212 млн
Стільки посилок і вантажів компанія доставила у 2019 році, збільшивши обсяг на 22% порівняно з 2018-м. Рекордним став передноворічний грудневий день: за одну логістичну добу НП «обробила» 1,3 млн посилок.
Навесні минулого року Олександр Бульба пояснював Mind, що завдяки київському, хмельницькому та львівському інноваційним терміналам НП сподівається вийти на рубіж у 214 млн посилок. Майже не прорахувався.
СЕО компанії планує, що нинішнього року вдасться досягти планки в 250 млн відправлень.
12,2 млрд грн
Це передбачуваний оборот компанії за минулий рік. Фінансові результати НП не розкриває. За оцінками ЗМІ, у 2018 році виручка компанії досягла 10 млрд грн. З огляду на 22%-ве збільшення кількості посилок, можна орієнтовно припустити, що схожого зростання компанія домоглася і в обороті.
500 000
Стільки посилок доставила компанія авіапоштою з жовтня 2019 року – часу старту авіадоставки. «Ця послуга дала нам можливість за добу доставляти вантажі зі сходу на захід України. Якщо ви відправили посилку, наприклад, з Мукачевого до 15:00 – наступного дня вона буде в Маріуполі, «пройшовши» 1500 км. У 2020 році плануємо масштабувати послугу і збільшити швидкість доставки по всій Україні», – розповів операційний директор «Нова пошта» Олексій Тараненко.
Він уточнив Mind, що за добу доставляється 10 000–15 000 посилок. Орендований Ан-26Д вантажопідйомністю до 5 тонн кожен будній день літає зі Львова в Дніпро і назад. Далі «магістраль» забирає посилки і довозить їх до кінцевих регіонів.
Поки послуга не прибуткова. «Це наша інвестиція в майбутнє, щоб зайняти нішу. Такий сервіс в Україні поки ніхто не надає», – пояснив Тараненко.
30
На стількох електроскутерах минулого року відтестували новий вид доставки в Києві, Львові та Одесі. Цьогоріч компанія хоче закупити ще 100 електробайків і перевести піших кур'єрів на цей екотранспорт.
«Є речі, які потрібно робити без довгих роздумів. Переходити або не переходити на електрокари – серед них. Може, прямо зараз у цьому немає «економіки». Але впевнений, до 2030 року вже не буде двигунів внутрішнього згоряння», – так раніше співвласник НП В'ячеслав Клімов пояснював Mind, чому компанію зацікавив нестандартний вид доставки.
0
Це кількість відправлень із супермаркетів і аптек. Такий вид адресної доставки НП хотіла запустити минулого року. Але поки заморозила проекти.
8 млн
Стільки клієнтів у компанії. Левова частка залишається за малим і середнім бізнесом. Найдинамічніше зростає кількість відправлень з онлайн-магазинів.
3,4 млн
Це кількість міжнародних експрес-відправлень за минулий рік. Вона виросла на 26%, якщо порівнювати з 2018 роком. Левову частку зайняли посилки з Китаю (2,3 млн). «Обсяг доставки товарів з міжнародних інтернет-маркетів «НП шопінг» зріс таким чином: 20% – з магазинів США, майже вдвічі – з Великобританії, втричі – з Польщі. Українці найчастіше замовляють одяг, взуття, електроніку і дитячі товари. Також ми доставляємо велике число кабелів, чохлів для мобільних телефонів, дрібної електроніки», – уточнив директор «НП Інтернешнл» Юрій Беневитський.
3100
Стільки відділень НП відкрила у 2019 році. Загалом у компанії понад 6000 пунктів видачі. «В основному відкривалися в невеликих містах і селах, де раніше не були представлені. Також розвивали присутність у містах-мільйонниках, запускаючи відділення у ЖК і торгових центрах», – пояснив СЕО компанії.
Цього року НП має намір відкрити ще 1200 відділень на непокритій території.
3,7 млн
Стільки користувачів мобільного застосунку НП. За минулий рік їх кількість зросла на 48%. У застосунку в реальному часі можна відстежувати, де в цей момент знаходиться посилка, знайти на карті найближчі відділення.
$100 млн
Cтільки грошей у 2020 році НП хоче вкласти в розвиток. За словами Олександра Бульби, 45–50% цього обсягу інвестицій піде на автоматизацію хабів, інші – на будівництво нових інноваційних терміналів, розвиток інфраструктури, адресної доставки тощо.
НП хоче запустити ще чотири інноваційні термінали. У Дніпрі та на лівому березі Києва – за власний рахунок. У Харкові та Одесі хаби будуватимуть партнери. Обсяг інвестицій у кожен об'єкт залежить від потужності хаба, у середньому він становить $10 млн.
«Велике будівництво» планується на власні та позикові гроші. «Поки ми розглядаємо умови кредитування. Зараз не готовий анонсувати назви українських банків», – пояснив Олександр Бульба.